Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak 4.1 - Verkar lovande!

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sweeet, på min Iphone4 har jag ingen större användning av Jailbreak.... än....
På Ipaden däremot kör jag en massa saker i bakgrunden med backgrounder och kommer inte uppdatera till 4.2 förren det går att jailbreaka.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-09-17 17:15

En dum fråga...

Hej på alla er 99:are!!

Har en ganska så dum fråga men behöver ett svar i vilket fall.

Har en Iphone 4g som jag fått i tjänst. Har funderingar på att Jailbreaka den, känns annars dumt att gå över från Android. Min fråga är nu om något skulle hända med telefonen, kan jag fortfarande återställa telefonen till sitt ursprungliga jag så att service killarna inte märker att den är JB:ad?

Behöver inte låsa upp den men vill JB:a den!

Försvinner alla spår vid en s.k. Återställning i Itunes?

Tackar på förhand

Ursprungligen av resvan:

Hej på alla er 99:are!!

Har en ganska så dum fråga men behöver ett svar i vilket fall.

Har en Iphone 4g som jag fått i tjänst. Har funderingar på att Jailbreaka den, känns annars dumt att gå över från Android. Min fråga är nu om något skulle hända med telefonen, kan jag fortfarande återställa telefonen till sitt ursprungliga jag så att service killarna inte märker att den är JB:ad?

Behöver inte låsa upp den men vill JB:a den!

Försvinner alla spår vid en s.k. Återställning i Itunes?

Tackar på förhand

Ja, du kan återställa och det kommer då inte synas att den varit jailbreakad.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-09-21 16:40

Nu börjar de ta sig, finns JB för 4.1 på 3G och Touch 2G ute nu

Dev-Team Blog - redsn0wier

  • Oregistrerad
  • 2010-09-21 17:02
Ursprungligen av Mockan:

Nu börjar de ta sig, finns JB för 4.1 på 3G och Touch 2G ute nu

Dev-Team Blog - redsn0wier

Fast det är en helt annan typ av JB, finns en tråd här redan:
http://www.99.se/upplasning-jailbreak/280792-4-1-jailbreak-foer-iphone-3g-ute.html

Ursprungligen av Mockan:

Nu börjar de ta sig, finns JB för 4.1 på 3G och Touch 2G ute nu

Dev-Team Blog - redsn0wier

Synd att min låsknapp är trasig!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Synd att min låsknapp är trasig!

iPhone 4 eller?! Är det något vanligt fel eller, skickade in min för exakt det felet, den blev hård/stum att trycka på. Bara invänta ny telefon....

  • Oregistrerad
  • 2010-11-29 15:47
Ursprungligen av wilhelmsson:

Synd att min låsknapp är trasig!

Synd att du väckte en gammal tråd till liv för det så jag tvingades läsa igenom en massa gamla inlägg för att tvingas läsa ditt.

Ursprungligen av studiox:

Synd att du väckte en gammal tråd till liv för det så jag tvingades läsa igenom en massa gamla inlägg för att tvingas läsa ditt.

Skönt och få bekräftat att jag vet hur jag ska manövrera dig i livet... Vänta ska testa en grej och se om det funkar!

BTW, med den attityden lär du inte utöka din vänskapskrets !

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-10-08 10:05

neee jättetrasig iPhone 3G

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-25 12:59

Har nu letat i flera timmar efter en jailbreak till iphone 3gs med 4.1. Det enda jag kan hitta är att det eventuellt finns möjlighet till att jailbreaka i dagsläget men inte att man kan låsa upp telefonen så den blir brukbar med samtliga operatörer.

Ursäkta om fråga verkar simpel men är ganska ny på just detta område.

Kan någon bekräfta att det ännu inte finns möjlighet till upplåsning av 4.1?
Om inte, när tros det komma ut, lägligt till då Apple släpper 4.2?

iPilot:
Om du använder PwnageTool borde det funkar med UltraSn0w efteråt.
Någon annan får gärna bekräfta.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-25 18:10

Tack för svaret.
Läste dock kommentarerna och samtliga som har postat verkar uppleva problem med denna version av JB. Stämmer det att detta är den officiella versionen man bör ha och upplever ni som har provat några problem med det?

Jag har kört Limera1n (utan upplåsning uppenbarligen) och upplever inga problem alls.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-25 22:20
Ursprungligen av theplague:

Jag har kört Limera1n (utan upplåsning uppenbarligen) och upplever inga problem alls.

Kan du bekräfta att det ännu inte finns upplåsningsmöjlighet till 4.1?
Fann något ställe som talade om det men tydligen upplevde många problem med det etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-25 22:42
Ursprungligen av iPilot:

Kan du bekräfta att det ännu inte finns upplåsningsmöjlighet till 4.1?
Fann något ställe som talade om det men tydligen upplevde många problem med det etc.

Så länge du inte uppgradera basebandet går det att låsa upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-27 22:55
Ursprungligen av zappee:

Så länge du inte uppgradera basebandet går det att låsa upp.

Ni får ursäkta men jag är verkligen nybörjare vad gäller JB och iphone då jag själv ens inte äger en. Ska fixa den åt min bror så jag skulle uppskatta om någon kunde länka till någon skön sida som tar en igenom sakerna steg för steg så att man av misstag t.ex. inte råkar uppgradera basebandet som ni nämner att man inte ska.

Så rätt programvara att använda är alltså PwnageTool följt av UltraSn0w?

Läste på flera ställen att de som fixar JB planerar en ny release då Apple lanserar 4.2.
Anser ni att man bör vänta tills denna kommer ut eller kan man med gott samvete använda de två ovanstående redan idag?

Om man inte redan har uppdaterat till 4.1 utan gör det med PwnageTool, borde det gå att låsa upp med Ultrasn0w.
Väl?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-26 07:33
Ursprungligen av theplague:

Om man inte redan har uppdaterat till 4.1 utan gör det med PwnageTool, borde det gå att låsa upp med Ultrasn0w.
Väl?

Det bör gå om man bevarar basebandet ja.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-28 00:33

Hittade detta:
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.1] (Comments)

Här förklarar de hur man ska installera PwnageTool. De skriver att det ska funka till 4.1 men i kommentarerna längre ner som folk har skrivit så har någon nämnt att det inte funkar till Baseband 5.14.02.

Så vad är det som egentligen stämmer här. Funkar senaste PwnageTool följt av UltraSn0w till 3GS 4.1 med baseband 5.14.02? Någon som testat och fått det att gå bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-28 10:54
Ursprungligen av iPilot:

Hittade detta:
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.1] (Comments)

Här förklarar de hur man ska installera PwnageTool. De skriver att det ska funka till 4.1 men i kommentarerna längre ner som folk har skrivit så har någon nämnt att det inte funkar till Baseband 5.14.02.

Så vad är det som egentligen stämmer här. Funkar senaste PwnageTool följt av UltraSn0w till 3GS 4.1 med baseband 5.14.02? Någon som testat och fått det att gå bra?

Ultrasn0w stödjer 3G/3GS baseband 04.26.08, 05.11.07, 05.12.01 och 05.13.04. Har du inte kört PwnageTool/Sn0wbreeze och sitter med 05.12.04 så är du ju rökt - just nu i alla fal.

Upplåsning av iOS 4.1 & 4.2 med baseband 05.14.02 och 02.10.04

Äntligen dags för upplåsning av iOS 4.1 med baseband 05.14.02!!

Mer info:
Wednesday, Nov 10, 2010. Ultrasn0w 1.1 to Unlock Baseband 05.14.02 and 02.10.04 on iOS 4.1 / 4.2 for iPhone 3GS, iPhone 3G, iPhone 4.

Ultrasn0w 1.1 to Unlock Baseband 05.14.02 and 02.10.04

Ursprungligen av MacNisse:

Äntligen dags för upplåsning av iOS 4.1 med baseband 05.14.02!!
Mer info:
Wednesday, Nov 10, 2010. Ultrasn0w 1.1 to Unlock Baseband 05.14.02 and 02.10.04 on iOS 4.1 / 4.2 for iPhone 3GS, iPhone 3G, iPhone 4.
Ultrasn0w 1.1 to Unlock Baseband 05.14.02 and 02.10.04

Trevligt. Hur enkelt är det att låsa upp med ultrasn0w?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-09 16:40
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Trevligt. Hur enkelt är det att låsa upp med ultrasn0w?

Det är väl inte släppt än, så tolkar jag det i alla fall..
De skriver att de kommer ut nästa vecka tillsammans med 4.2.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-09 19:47

Hmm. Hur ska man tolka den där sidan? Artikeln är ju faktiskt stämplad 10/11-10 vilket är imorgon. Är det en seriös sida? Jag behöver verkligen den uppdaterade versionen av ultrasn0w. Sitter med en UK-låst iphone 4

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-09 21:53
Ursprungligen av Roham83:

Hmm. Hur ska man tolka den där sidan? Artikeln är ju faktiskt stämplad 10/11-10 vilket är imorgon. Är det en seriös sida? Jag behöver verkligen den uppdaterade versionen av ultrasn0w. Sitter med en UK-låst iphone 4

Vet inte vart hemsidan är baserad men det kan bero på olika tidzoner

Någon som hittat jailbreak där man ej behöver använda lås knappen? Mine is broken!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2010-11-22 10:12

Jag ska sälja min 3G och försökte därför att låsa upp den med senaste PwnageTool, men varken den eller UltraSn0w biter. Jag lyckas jailbreaka den, men upplåsningen verkar inte ta. Mitt Telenor-SIM får ingen mottagning, och det är samma när jag testar med mina kollegors SIM. Jag har återställt den via iTunes när den har ballat ur, men även det basebandet ska väl vara lugnt? Tips?

Ursprungligen av koze:

Jag ska sälja min 3G och försökte därför att låsa upp den med senaste PwnageTool, men varken den eller UltraSn0w biter. Jag lyckas jailbreaka den, men upplåsningen verkar inte ta. Mitt Telenor-SIM får ingen mottagning, och det är samma när jag testar med mina kollegors SIM. Jag har återställt den via iTunes när den har ballat ur, men även det basebandet ska väl vara lugnt? Tips?

Vilken version av baseband har du? Förmodligen en för ny.

Bevaka tråden