Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak 4.1 - Verkar lovande!

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2010-11-22 10:25

Antar att det blev det senaste iom att jag återställde med den officiella FW:n via iTunes iom att den fick spel och gav mig error i iTunes när jag skulle återställa med den Pwnade FW:n. Men den ska väl också gå att knäcka?

Nej, 02.10.04 går inte att låsa upp, nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 18:03
Ursprungligen av keptang:

Nej, 02.10.04 går inte att låsa upp, nu.

Inte för att vara petig men en 3G har 05.14.02.
02.10.14 kör bara iPhone4.

Men du har rätt, den går inte att låsa upp

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2010-11-23 10:24

Dev Team säger att de hoppas få ut en unlock till 3G och 3GS den här veckan, så jag får väl vänta på den. Annars blir det Telia som får låsa upp den.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2010-11-23 14:40

Nu är Jailbreak med redsn0w ute till 4.2.1, men dock tethered vilket gör att alla med nyare iPrylar måste göra om jailbreaken varje gång telefonen dör. För mig med 3G är det lugnt, men iom att jag behöver unlock hjälper det inte mig

Ursprungligen av koze:

Nu är Jailbreak med redsn0w ute till 4.2.1, men dock tethered vilket gör att alla med nyare iPrylar måste göra om jailbreaken varje gång telefonen dör. För mig med 3G är det lugnt, men iom att jag behöver unlock hjälper det inte mig

Har du testat o jailbreaka din lur?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2010-11-24 10:17

Den är jailbreakad, men jag får ingen mottagning. Jag fattar inte riktigt vad det är som gäller. Det verkar som att man utan problem kan jailbreaka sin 3G med redsn0w, men om man vill låsa upp den så måste man vänta. Kan någon förklara varför man inte kan låsa upp basebandet till 3G i 4.1 när man snart kommer kunna göra det i 4.2.1? I'm lost..

*EDIT*

Det är alltså ultrasn0w 4.2.1 som gäller för mig, och det borde komma när som helst.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-24 11:54
Ursprungligen av koze:

Den är jailbreakad, men jag får ingen mottagning. Jag fattar inte riktigt vad det är som gäller. Det verkar som att man utan problem kan jailbreaka sin 3G med redsn0w, men om man vill låsa upp den så måste man vänta. Kan någon förklara varför man inte kan låsa upp basebandet till 3G i 4.1 när man snart kommer kunna göra det i 4.2.1? I'm lost..

*EDIT*

Det är alltså ultrasn0w 4.2.1 som gäller för mig, och det borde komma när som helst.

De skriver ju följande på bloggen:

ultrasn0w unlock: After redsn0w is officially released with the new Cydia and kernel patches, we’ll be able to assess the unlock situation. It’s already looking very promising though, so expect the unlock for the 3G and 3GS to be coming this week. The i4 unlock is taking more effort though, and no further concrete info is available about that yet.

Väntar själv på samma sak..

Länkar till jailbreak och unlock

Tips på några länkar för dig som vill hålla koll på det senaste om jailbreak och unlock:

Ultrasn0w
Dev-Team Blog
limera1n

väntar själv olidligen på att kunna köra jb+unlock för 3GS 4.1 05.14.02... men det verkar ju vara på G snart

Nån som har fler tips nyttiga sajter inom detta område? Cheers!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2010-11-24 14:48
Ursprungligen av iPilot:

De skriver ju följande på bloggen:

ultrasn0w unlock: After redsn0w is officially released with the new Cydia and kernel patches, we’ll be able to assess the unlock situation. It’s already looking very promising though, so expect the unlock for the 3G and 3GS to be coming this week. The i4 unlock is taking more effort though, and no further concrete info is available about that yet.

Väntar själv på samma sak..

Exakt, men den nya redsn0w är ju ute

Update iPhone 3GS/3G to iOS 4.2.1 and baseband 06.15.00 and Unlock it

Here we go!

Update iPhone 3GS/3G to iOS 4.2.1 and baseband 06.15.00 and Unlock it:

http://www.ultrasn0w.ca/2010/11/how-to-update-iphone-3gs-3g-baseband-to.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-29 09:43

och, då jag själv kliade mig lite i huvudet kommer här en kort post för att reda ut eländet. Credits går till thelatinist. Nedanstående är en guide för alla med 3G eller 3GS, alla svar på ev. frågor fås genom att stega igenom denna guide.

3G användare...

...som inte behöver upplåsning: Upgradera till official 4.2.1 och JBa med Redsn0w.

...som behöver upplåsning: och...

...är på Baseband 5.13 eller tidigare: Skapa en custom 4.2.1 firmware med PwnageTool UTAN 6.15 Baseband.

...är på Baseband 5.14 eller senare: Skapa en custom 4.2.1 firmware med PwnageTool MED 6.15 Baseband från iPad IPSWn.

3GS användare med gamla bootromen...

...som inte behöver upplåsning: Använd Redsn0w; uppgradera till official 4.2.1 via iTunes och JBa med Redsn0w 0.9.6beta5

...som behöver upplåsning: och...

...är på Baseband 5.13 eller tidgare: VÄNTA på releasen av den inofficiala gamla-bootrom PwnageTool paketet och använd detta för att skapa en 4.2.1 IPSW utan Baseband uppdatering.

...är på Baseband 5.14 eller senare: Skapa en custom 4.1 firmware med PwnageTool MED 6.15 Baseband från iPad IPSWn. Använd Redsn0w 0.9.6beta5 för att uppgradera fw och Baseband till 6.15

3GS användare med nya bootromen:

...som inte behöver upplåsning: Använd Redsn0w; uppgradera till official 4.2.1 via iTunes och JBa med Redsn0w 0.9.6beta5

...som behöver upplåsning och...

...är på Baseband 5.13 eller tidigare: Uppgradera inte just nu.

...är på Baseband 5.14 eller senare: Använd Redsn0w 0.9.6beta5 för att upgradera till 4.2.1 och Baseband till 6.15.

iPhone 4 users: uppgradera inte just nu

Edit: uppdaterat med Redsn0w 0.9.6beta5 referens nu när denna släppts. Länkar nedan

OS X
Win

Senast redigerat 2010-11-30 12:48

Jailbreak och unlock tutorials

Mkt bra sammanställning av jailbreak och unlock tutorials för olika iPhone-modeller:

iClarified - Site News - iClarified Jailbreak and Unlock Wizards Updated for iOS 4.2.1

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-30 12:28
Ursprungligen av MacNisse:

Here we go!

Update iPhone 3GS/3G to iOS 4.2.1 and baseband 06.15.00 and Unlock it:

HOW TO: Update iPhone 3GS / 3G Baseband to 06.15.00 and Unlock it

Fungerat för dig? Vilken modell & bootrom har du?

Edit: Fast det är bara unlock av 3GS ny bootrom, inte jailbreak?

Senast redigerat 2010-11-30 12:51
  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-24 14:05

Här är väl en till, handlar dock mer om förklaringar på hur man ska JB.a etc:

iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.1]

Bevaka tråden