Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppgifter / att-göra med automatisk synk med iCal?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-23 19:33

Jag vill ha den funktion som alla andra telefoner har; en uppgiftslista/att-göra-lista med larmfunktion.

Finns det någon sådan som synkar automatiskt när man synkar telefonen med iTunes?

Helst ska den synka med iCal's uppgiftslista..

/Robert

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-24 00:08

Finns mängder med GTD- eller todo-appar i Appstore som även synkar med iCals uppgiftslista. Varför inte iPhonens inbyggda kalender gör detta är en gåta.

Sök så finner du, lite inspiration på vägen:
Sync iCal tasks to your iPhone with these apps | Mobile | iOS Central | Macworld
Sync iCal to-do with iPhone | Productivity | Mac 911 | Macworld

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-25 19:18

Jag testade din länk.
Först försökte jag med 2do lite, gick in på deras sida, klickade på nerladdning och då fick jag ett meddelande om att den inte var tillgänglig på svenska apple store.
Trist! Min första övertydliga upplevelser av hur instängt och ofritt Apple jobbar!

Ok, då tänkte jag att jag får väl betala då, så jag tog iPronto To Do för 15kr. Man fick ladda ner gratis tilläggsprogram till Macen för synkningen.
Och så visar det sig att det inte alls synkas automatiskt när man synkar telefonen med iTunes! Man måste på telefonen VARJE GÅNG särskilt gå in i appen och klicka att man vill synk! Mycket irriterande.

Så nu känner jag mig halvnöjd... men orkar inte pyssla med det mer ikväll :/

Ursprungligen av RobertK:

Jag testade din länk.
Först försökte jag med 2do lite, gick in på deras sida, klickade på nerladdning och då fick jag ett meddelande om att den inte var tillgänglig på svenska apple store.
Trist! Min första övertydliga upplevelser av hur instängt och ofritt Apple jobbar!

Vad har det med Apple att göra att säljaren valt att inte sälja den i sverige?

Det finns mängder av program som gör det du vill, berätta mer om vad du vill att programmet ska kunna göra så kan du få bra hjälp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-25 22:24

Jaha, jag trodde det var apple's begränsning. (varför nu app-tillverkaren skulle vilja utesluta Sverige).

Mina krav är väldigt simpla, det ska helt enkelt funka lika lätt som med min gamla ericsson-telefon:

Uppgiftslista med larm kopplat till och om man inte bockar av uppgiften så ligger den kvar på listan efter larmet OCH att det synkas samtidigt med resten av telefonen (med kalender, adresser osv)

Jag känner inte till något program utöver Apples egna som syncar via iTunes (dvs med synckabeln). Rätta mig gärna om jag har fel. Sync sker istället via trådlösa nätverk eller molntjänster som dropbox.

Senast redigerat 2010-11-26 00:02
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-28 12:28

Jag tror det bästa i sånt fall är att leta ett program som automatiskt synkar mot nätet för jag måste inte nödvändigtvis använda iCal's uppgiftsfunktion alls.

1
Bevaka tråden