Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail ActiveSync funkar bara för vissa konton.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har en @live.se-adress som jag vill ha in i min iPhone. Jag hittade att Hotmail numera har stöd för ActiveSync (Exchange) och tänkte därmed lägga in detta.
Jag har försökt och försökt, men den accepterar inte mitt lösenord av någon anledning. När jag testat i ungefär en timma kom jag på att jag hade ett gammalt @hotmail.com-konto så jag provade med den. Funkade utmärkt!

Här är uppgifterna jag använder:

Mitt @live.se-konto:

Citat:

E-post: min-adress@live.se
Server: m.hotmail.com
Domän: (ingen)
Användarnamn: min-adress@live.se
Lösenord: ****
Beskrivning: Hotmail
Använd SSL: Ja

Detta funkar inte. Jag blir ombedd att skriva in lösenordet igen och sedan får veta att det är fel lösenord.

Mitt gamla @hotmail.com-konto:

Citat:

E-post: min-gamla-adress@hotmail.com
Server: m.hotmail.com
Domän: (ingen)
Användarnamn: min-gamla-adress@hotmail.com
Lösenord: *******
Beskrivning: Hotmail
Använd SSL: Ja

Detta funkar bra. Jag får in mailen utan problem.

---

Jag har testat att ändra servern för @live.se-kontot utan resultat.
Har testat med m.live.se (finns ingen sån adress) och m.live.com (finns en sådan, men går inte till samma ip som m.hotmail.com)

Jag har testat byta lösenord på kontot några gånger, även detta utan resultat.

Någon som lyckats få in en @live.se-adress i Mail-appen på iPhone/iPad?

Det är inte så att du måste göra någon inställning på live.se som tillåter det?

Testade nu att skapa ett nytt konto @hotmail.se vilket funkade direkt. Verkar vara live.se som har problem.

Jo, jag tänkte också det först.
Dock har jag inte gjort någon sådan inställning på hotmail-kontot och där funkade det ju uppenbarligen.
Dessutom kan jag inte hitta någon sådan inställning, och det står inget om det i hjälpfiler och FAQ. Där står bara "Fyll i dessa uppgifter" vilket jag gjort.

Testade även med ett nytt @live.se-konto vilket fungerade. Mycket mystiskt!

Idéer?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-18 15:02
Ursprungligen av Knutsson:

Testade även med ett nytt @live.se-konto vilket fungerade. Mycket mystiskt!

Idéer?

Funkar ditt gamla live.se med en dator? Fel lösenord, lösenord med åäö eller diakritiska tecken?

Ja, det funkar. Både att logga in i Live Messenger och i Hotmail via login.live.com

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-18 20:29
Ursprungligen av Knutsson:

Ja, det funkar. Både att logga in i Live Messenger och i Hotmail via login.live.com

Prova att ändra lösenord till något vanligt engelskt ord, och testa med iPhonen igen. Sedan kan du ju ändra till något mer avancerat.
Jag antar att du har testat med att radera kontot från iPhone och lagt in det igen?

Jag har testat alla möjliga lösenord, abcde, 12345, hello osv. Det funkar utmärkt med ett nyskapat live.se-konto med alla lösenord jag testat, men inte mitt riktiga konto. Har raderat kontot, lagt in ett annat konto på iPhonen, provat med tre live-konton som funkar, men inte mitt egna. Har mailat Microsoft Support som svarade ungefär samma som i den här tråden. Inget att hämta där alltså

1
Bevaka tråden