Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

återställa alla nätverksinställningar till dator som inte kan ansluta till internet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
jag har tre datorer hemma. Två av dem med 10.4+10.5 hittar airport och internet utan problem.
Den tredje nyaste med 10.6.5 strular hela tiden och just nu kommer jag inte åt internet alls. Airport visar bara IP-adressen 10.0.1.5

Jag har time machine och vill återställa alla gamla närverksinställningar. Alltså ta tillbaka de systeminställningar för internet/nätverk jag hade för ett par veckor sedan - för då fungerade det.

Hur gör jag? kan jag göra detta med time machine?

mvh Jonas

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-22 19:56
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
jag har tre datorer hemma. Två av dem med 10.4+10.5 hittar airport och internet utan problem.
Den tredje nyaste med 10.6.5 strular hela tiden och just nu kommer jag inte åt internet alls. Airport visar bara IP-adressen 10.0.1.5

Jag har time machine och vill återställa alla gamla närverksinställningar. Alltså ta tillbaka de systeminställningar för internet/nätverk jag hade för ett par veckor sedan - för då fungerade det.

Hur gör jag? kan jag göra detta med time machine?

mvh Jonas

Vilken IPadress förväntar du dej+ Vad har du för IPadress på de andra maskinerna?
Jag antar att du kör DHCP mot din Airport (Express, Extreme, TC...?)?

IP-adress på de övriga är t.ex. 212.116.91.185
ja, med DHCP mot airport express (tror jag).

mvh Jonas

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-22 23:10
Ursprungligen av jonasludvigsson:

IP-adress på de övriga är t.ex. 212.116.91.185
ja, med DHCP mot airport express (tror jag).

mvh Jonas

Har du Bredbandsbolaget då? De brukar dela ut flera publika IPadresser.
Hur har du det kopplat? Kabeln in i huset, går den till en router, en switch eller en accesspunkt?
Du skriver inte något om att du har en router..... bara att de hitar Airport och Internet. Airport är Apples nomenklatur för trådlöst nätverk, men vad för fysiska grejer har du?

1
Bevaka tråden