Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EUs volymbegränsning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej och god fortsättning på er alla!

Har en fråga, ipods, iphones som säljs i EU kommer ju med en obligatorisk volymbegränsning vad jag har förstått.

Vet ni om EU även tvingat på Ipad denna volymbegränsning?

Anledning till att jag frågar är: RedEye universal remotes for iPhone, iPod touch, iPad, and PC

En RedEye mini som det heter som gör Ipaden till en universal-fjärrkontroll, finns att köpa deras original-produkt på hifi-klubben, men 2300:- känns lite väl när RedEye-mini för 49 dollar gör samma jobb.

Kruxet är att den eventuella volymbegränsningen även begränsar RedEye mini som kopplas in i hörlursuttaget.

Tacksam för svar. Mvh Bernt

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-26 10:20

Eftersom det är samma hårdvara i alla länder som säljer iPad så är volymkontrollen i mjukvaran. Byt till en annan Region (typ USA) så försvinner volymbegränsningen. Det rör sig endast om några dB, tror inte att de flesta ens har märkt det.

//Rob

Oh skjutton är det så enkelt?

Men detta kommer drabba tangentbordet så ÅÄÖ försvinner eller? Inte hunnit testköra iPaden som jag har liggandes hemma ännu tyvärr.
Nej, man kanske inte märker det när man spelar musik, men grejen med RedEye-mini är att den kräver max av hörlursutgången, är den begränsad som i EU-mjukvaran är det no-go för funktionaliteten.

Skall forska vidare och fortsätta prata med Thinkflood, enligt dem vid ett första svar var det omöjligt att köra RedEye-mini på EU-varianten av ipad/ipod/iphone. Skall ta upp detta förslag med dem.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-26 11:57

Tangentbordet har inget med region inställningar att göra. Du kan aktivera alla tangentbord om du vill och kan byta tangentbord genom att trycka på lilla jordgloben på tangentbordet.

//Rob

Understood, så är ingen egentligen ingen skillnad på vilken region man ställer in den på?

Kan man ändra region "flygande" så att säga?, Dvs, först ha svensk, för att sedan ändra till amerikansk och tillbaka igen?
Undrar bara för om jag upptäcker någon försämring med amerikansk region om jag väljer det vid installation.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-26 12:42

Du kan ändra hur du vill när du vill.

//Rob

1
Bevaka tråden