Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara anvndarnamn och lösenord

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter just nu på ett. Stadsbibliotek och. Har loggat in på deras nät med samma användarid och lösenord jag fick förra gången. Hur kan jag spara så jag slipper skriva in det varje gång? När jag använder min Macbook hemma minns den. Nätverk och lösenod.
(ursäkta konstig interpunktion, ovan att skriva på min iPad...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-27 16:21

Det sparas automatiskt, om du har det angett i systeminställningarna?
Jag är inte 100, men så är det allt som oftast för mig.

Ursprungligen av Tangen:

Det sparas automatiskt, om du har det angett i systeminställningarna?
Jag är inte 100, men så är det allt som oftast för mig.

Jag var något otydlig. Jag anslöt alltså med min iPad och fick skriva in användarid och lösenord men när jag nyss kom hem hittade m in iPad nätverket hemma direkt och användarid och lösenord behövd ej anges. Hittar inget ställe i iPads systeminställningar där jag kan ange dessa?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-28 02:02

Vad använder biblioteket för inloggningsteknik? Kanske via en websida för personliga användarkonton/lösen? Till skillnad från hemma där du ju loggar in direkt med din wifi-routers (enda) ssid/lösen.

Om de har login via en sida i Safari kanske 1Password funkar eller något liknande knep som för telia homerun?
Telia iPhone Blog » Bloggarkiv » Så får du iPhonen att logga in automatiskt på Telia Surfzon/Homerun
http://www.99.se/iphone/246679-tips-skapa-bokmarke-homerun-inlogging.html

1
Bevaka tråden