Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan iPhone skapa wifi hotspot?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tittat på mobiler och tycker HTC Desire Z verkar tilltalande. Den kan användas för att skapa en wifi hotspot runt telefonen enligt försäljaren och då kan jag använda min iPad och nå nätet via telefonen. Stämmer det? Kan man göra samma sak med iPhone?

Bara om den är jailbreakad.

Med denna app t.ex. (finns andra också).
http://www.intelliborn.com/mywi.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 22:46

Vilket jag tycker är rent idiotiskt att man inte kan göra direkt på iPhonen.

Ursprungligen av 20hz:

Vilket jag tycker är rent idiotiskt att man inte kan göra direkt på iPhonen.

Ja mycket, kanske kommer som en sensationellt unik funktion för iOS-enheter i iOS 6.3.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-12-21 22:54
Ursprungligen av 20hz:

Vilket jag tycker är rent idiotiskt att man inte kan göra direkt på iPhonen.

Tacka AT&T för det. Inte under Apples kontroll. Synd bara att det ska påverka oss här i Sverige där vi faktiskt har ett hyfsat fungerande 3G-nät.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-22 00:22
Ursprungligen av akesson:

Tacka AT&T för det. Inte under Apples kontroll. Synd bara att det ska påverka oss här i Sverige där vi faktiskt har ett hyfsat fungerande 3G-nät.

I allra högsta grad under Apples kontroll!!

Grejen är att Apple ställer krav på operatörer som skall sälja iPhone/iPad, samtidigt som operatörerna ställer motkrav gentemot Apple.

Ett sådant krav är just att WiFi-tethering endast skall kunna aktiveras om kunden köper ett tilläggsabonnemang hos den operatör som kunden har sitt ordinarie 3G-abonnemang hos.

Allt för att operatören skall få sin del av kakan.

Trist, javisst!!

Lösningen för de som vill är som nämnts tidigare i tråden…att jailbreaka och köra 3:e-partslösningar.

- Torkel

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-12-21 23:39

Måste bara säga som många andra, vilken UNDERBAR lur iPhone blir när den är ursläppt ur fängelset! Perfekt att kunna göra hotspots med myWi som ovanstående en bit upp nämner. Och att kunna tanka hem appar större än 20mb på 3g (hur tänker ni Apple, betalda av at&t?). Och den löjliga restriktionen på 12 appar max per mapp, hallå vi kan väl alla scrolla som har en iPhone?

Det är synd att Apple vingklipper sig själva, även om jag förstår att dom vill ha kontroll a'la Sovjetunionen på allt. Men dom blir nog tvungna att släppa tyglarna ganska markant, annars blir dom snart Android-mat. Watch out, Bender is coming for ya! (alkis roboten i futurama )

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-21 23:55

Ovan inlägg är ett exakt själ varför jag jailbreakar. Jag har typ 40-60 spel i EN mapp. Så skönt. Jag kan uppdatera och ladda hem större appar än 20mb via 3G, vilket förövrigt fungerar väldigt bra på min, så bra att jag kör MyWi till min MacBook vid behov. går fortare än min pappas 8 Mbit Adsl.

Illa Apple. Men tack för att det fungerar ändå med lite trix....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-28 09:41

Sammanfattningsvis:
ja, om du jailbreakar. MyWI och pdaNET är 2 program som ordnar det sedan..

1
Bevaka tråden