Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda ner iOS4.2 som fil till ett USB-minne för ej Internetansluten dator

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
När man vill uppdatera en iPad till OS4.2 från en icke internetansluten dator alternativt inte dra för mycket av sin quota på 3G-abbet. Kan man på nåt sätt få ner det som en fil eller måste man ladda ner den från datorn som iPaden är ansluten till?

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-12-21 09:02

Ladda ner FW filen här: http://appldnld.apple.com/iPad/061-9857.20101122.VGthy/iPad1,1_4.2.1_8C148_Restore.ipsw
Sedan så uppdaterar du iPaden manuellt inifrån iTunes.

Grymt! Snabbt och bra svar. Tack så mycket. Jag hade googlat runt lite innan utan resultat men här får man svar på 5 minuter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 10:10

För att alla skall förstå så skall du alltså hålla med SHIFT-tangenten (Windows) eller Options-tangenten (OS X) samtidigt som du klickar på Restore/Återställ i iTunes. Bläddra fram till filen du nyss laddat ned.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-21 11:17
Ursprungligen av FreddeB:

För att alla skall förstå så skall du alltså hålla med SHIFT-tangenten (Windows) eller Options-tangenten (OS X) samtidigt som du klickar på Restore/Återställ i iTunes. Bläddra fram till filen du nyss laddat ned.

Eller samma rutin fast med "Uppdatera" om man inte vill återställa.

Spelar det nån roll om man väljer Uppdatera eller Återställ om iPaden är oanvänd? Men tack för tipset om Shift/Options, kanske jag hade kommit ihåg om jag tänkt efter lite.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-12-22 16:53

Nej det spelar ingen roll. Enda skillnaden är att vid återställning så töms iPaden först och du får tanka in de grejer du hade innan igen. Vilket kan ta tid om man har mycket på den, är den oanvänd så kommer det inte märkas någon skillnad.

Hej igen. Jag trodde inte att man behövde "aktivera" iPaden över nätet som man behöver med iPhone men så var det tydligen. Kunde koppla upp datorn med iPhonen så att jag kunde aktivera iPaden och sen använde jag min nedladdade iOS-uppdateringsfil utan problem.

Man fick tyvärr ingen supersmidig första upplevelse av iPad/iTunes. Mycket uppdaterande och syncande blir det... Tycker fortfarande att lösningen med att synca allt genom iTunes är oerhört osmidigt. Apple gör så mycket rätt men iTunes har iallafall jag svårt att bli kompis med.

Hur som helst är jag väldigt nöjd med iPaden! Allt är så oerhört snyggt och smidigt. Tömde AppStore på program här om dagen, det finns så mycket bra små program man inte visste man behövde. Det som jag mest undrat över fungerade som utlovat: AirVideo. Superbra program! Alla teveserier/filmer jag provade på min server fungerade klockrent och med bra bildkvalité. Användarupplevelsen hos iPad (när man väl kopplat bort den från iTunes) är helt fenomenal!

1
Bevaka tråden