Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone synkas inte i min "nya" iMac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag vet att den här frågan ställts här många gånger och jag har sökt och gjort allt som står, men inget vill fungera.

Jag köpte en begagnad iMac igår och har inte lyckats synka iPhone med iTunes på den.
Jag vet i alla fall att datorn känner av iPhonen eftersom den synkar bilderna i iPhoto...

Funderar nu på om jag måste återställa iPhone eller om det går att göra på något sätt utan att förlora data i telefonen (musiken bryr jag mig inte om).

Har testat logga in i mitt iTunes-konto i nya datorn samt auktoriserat datorn utan framgång.
Har även försökt ta bort iTunes och installera det igen men är osäker på om jag tog bort alla inställningar som fanns?

Jag är inte så jättehaj på sånt här så all hjälp uppskattas. Tack!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-12-22 19:19

När jag bytte dator att synka mot var jag tvungen att tömma musik- och filmbiblioteket i telefonen. iTunes gör det åt dig när du vill synka första gången, och all annan data blir kvar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-22 19:55
Ursprungligen av Vassius:

När jag bytte dator att synka mot var jag tvungen att tömma musik- och filmbiblioteket i telefonen. iTunes gör det åt dig när du vill synka första gången, och all annan data blir kvar.

Kopiera över hela iTunesmappen till den nya datorn, så fixar det sej.

Ursprungligen av kenjon:

Kopiera över hela iTunesmappen till den nya datorn, så fixar det sej.

Hm? Hur hjälper det mig? Problemet är alltså att iTunes inte känner av när jag stoppar in min iPhone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-23 07:43
Ursprungligen av HAHAHATEYOU:

Hm? Hur hjälper det mig? Problemet är alltså att iTunes inte känner av när jag stoppar in min iPhone.

- Har du testat med annan USB-kabel?
- Har du startat om telefonen och testat igen?
- Är din telefon jailbreakad?
- Vilken version av iTunes använder du?

Ursprungligen av Vassius:

När jag bytte dator att synka mot var jag tvungen att tömma musik- och filmbiblioteket i telefonen. iTunes gör det åt dig när du vill synka första gången, och all annan data blir kvar.

Fast iTunes känner inte ens av att jag vill synka min iPhone, det är problemet.

Nope, har inte testat med en annan USB-kabel.
Yep, har testat starta om telefonen.
Nope, min telefon är inte jailbreakad.
Jag använder iTunes 10.1.1.

Det konstiga är att jag har lyckats göra så jag kan ladda ner mina iTunes-inköp till iTunes, fast telefonen känner den inte av.

Kan det vara så att han som hade datorn innan har ett konto och inställningar i iTunes som inte tagits bort än? Jag har ju "formaterat" datorn.
Borde det inte räcka med att ta bort iTunes och installera det igen? Jag tycker det är så konstigt på Mac att man bara kan ta bort filerna och så ska programmet vara borta, det känns som att det kan finnas en massa systemfiler som man inte ens vet existerar som måste tas bort också.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-28 20:17
Ursprungligen av HAHAHATEYOU:

Nope, har inte testat med en annan USB-kabel.
Yep, har testat starta om telefonen.
Nope, min telefon är inte jailbreakad.
Jag använder iTunes 10.1.1.

Det konstiga är att jag har lyckats göra så jag kan ladda ner mina iTunes-inköp till iTunes, fast telefonen känner den inte av.

Kan det vara så att han som hade datorn innan har ett konto och inställningar i iTunes som inte tagits bort än? Jag har ju "formaterat" datorn.
Borde det inte räcka med att ta bort iTunes och installera det igen? Jag tycker det är så konstigt på Mac att man bara kan ta bort filerna och så ska programmet vara borta, det känns som att det kan finnas en massa systemfiler som man inte ens vet existerar som måste tas bort också.

If iPhone doesn't appear in iTunes or you can't sync iPhone

1. The iPhone battery might need to be recharged. For information about charging iPhone, see "Charging the Battery" in the iPhone User's Guide.
2. If that doesn't work, disconnect other USB devices from your computer and connect iPhone to a different USB 2.0 port on your computer (not on your keyboard).
3. If that doesn't work, turn iPhone off and turn it on again. Press and hold the Sleep/Wake button on top of iPhone for a few seconds until a red slider appears, and then slide the slider. Then press and hold the Sleep/Wake button until the Apple logo appears.

Note: If you enter the SIM PIN incorrectly three times, you may need to contact your carrier for a Personal Unlocking Key (PUK) to enable your SIM card again.
4. If that doesn't work, restart your computer and reconnect iPhone to your computer.
5. If that doesn't work, download and install (or reinstall) the latest version of iTunes.

1
Bevaka tråden