Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pilen för Platstjänster/GPS försvinner inte i statusfältet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni vet pilen uppe vid batteriet som visas när en app använder Platstjänster, den slocknar inte utan lyser hela tiden. Det hjälper inte om jag dödar alla Apps via multitaskingmenyn och rebootar iPaden.
Irriterande.
Någon som känner till detta problem?

Edit:
Hittade problemet i denna app:
http://itunes.apple.com/se/app/utetemperatur/id412700491?mt=8#ls=1

Senast redigerat 2011-01-06 19:20
  • Avstängd
  • 2011-01-06 20:07

Det finns appar som måste avinstalleras och återinstalleras för att sluta använda det hela tiden acceptera eller kasta,, en del uppför sig sedan andra inte, eller även några som man måste stänga av platstjänsten på just denna på för att "döda" tjänsten" på.

Ett otyg att hitta men vanligen nån av dom senast nerladdade

Jag hade för mig att den ligger på en timme för att visa att någon har använt gps:en men jag kan ha fel

  • Avstängd
  • 2011-01-06 20:57

Har inte kört just den appen, utan den som heter bara Temperatur och inga konstigheter där...

Oppsan... Nu ser jag ju att det är min app som ställer till det... Jo, det finns en intressant bugg där. Jag slog av fel tjänst när jag skulle slå av GPS tjänsterna men även om jag gör rätt så kan pilen bli kvar eftersom det är upp till OS:et att avgöra om GPS:en ska slås av eller inte.

Mer konkret: jag använde mig av startMonitoringSignificantLocationChanges som ska vara strömsnål men jag stoppade stopUpdatingLocation istället.

Appen är "bara" ett studentprojekt men jag kommer att göra en uppdatering och ändra på GPS hanteringen.

Min enda ursäkt till att jag inte såg det själv är att jag har ett par andra appar som har samma beteende (Latitude och DataMan) så min platspil är alltid på:)

PS: Nu tror jag att jag har fått till det;)

Senast redigerat 2011-01-07 17:48
1
Bevaka tråden