Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla bokmärkesmenyer i Safari efter MobileMe synkning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha bestämt mig för att slå på synkning av Safari-bokmärken i MobileMe (synkroniserades inte detta redan?) så har jag fått två bokmärkesmenyer. En på svenska som tydligen blev uppdaterat till en äldre version (540 bokmärken uppdaterades) och en på engelska, uppdelad i två mappar BookmarksBar och BokmarksMenu, som synkronsieras med MobileMe. När Safari synkas nästa gång uppdateras inte bokmärkena i Safari, bara i de undangömda mapparna. Vad värre är så kan jag få den undangömda bokmärkena att bli aktiva Safari. Hur gör jag får att få tillbaka min förra bokmärkessamling i Safari? Någon som vet?

Äh, jag bet i det sura äpplet (!) och flyttade över alla mina bokmärkesmappar manuellt till respektive plats under Samlingar. Förmodligen hade jag synkat Safari-bokmärkena en gång för länge sedan och sedan bockat av funktionen. När jag sedan återinförde synkningen så kom de gamla bokmärkena tillbaka och mina nuvarande bokmärken flyttades till platsen Bokmärken i bokmärkesvyn. Det konstiga är att jag ändå innan denna åtgärd upplevt att bokmärkena ändå hade synkats under tiden. Men jag måste ha misstagit mig.

Jag råkade ut för exakt samma sak och det irriterar mig. Har synkade bokmärken i alla mina enheter förutom iPhone/iPad där Safari envisas med att döpa bokmärkesmenyn på engelska...

Och vid närmare eftertanke är det konstigt att de gamla och inte de nya bokmärkena tog över vid synkningen. Det borde varit tvärtom. Någon bugg är det.... Däremot har jag inte menyerna i min Iphone döpts om. De är fortfarande på svenska.

1
Bevaka tråden