Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streama Spotify trådlöst till ATV med iPod Touch?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-12-21 11:21

Hej!
Kör stenhårt på airfoil i datorn och sänder trådlöst till min Apple tv , men har mer och mer gått över till spotify premium. Så nu undrar jag om det finns någon lösning att sända Spotify i Ipod touchen till min apple tv 40gb ? Skulle vara riktgit nice att styra hela musik biblioteket från endast en touch.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-21 15:06

AirPlay stöds vad jag vet inte i gamla ATV då det krävs senaste mjukvaran, vilket inte finns för gamla ATV. Så nej, jag tror inte du kan lösa detta genom att blanda in din ATV. Däremot är det inga problem för dig att streama allt direkt från iPod Touch till din ljudanläggning om du skaffar en AirPort Express och sätter emellan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-21 15:12

Kan man inte jailbreaka gamla ATV och få in AirPlay på nåt sätt där?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-12-22 09:37
Ursprungligen av imaster:

Kan man inte jailbreaka gamla ATV och få in AirPlay på nåt sätt där?

Nej. Inte i nuläget. Oklart om det kommer gå. En ny AppleTV kostar 99 dollar. Jag föreslår att du byter upp dig.

Det du kan göra att att använda airfoil i datorn för att strömma till Apple tv, och använda din Ipod Tocuh som fjärrkontroll med appen remoteless, kräver dock att du har datorn på, och appen är rätt kass. Men det fungerar (oftast). Nu mer fungerar också airplay med 1g Apple tv, via jailbreak.

1
Bevaka tråden