Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det värsta som hänt med din iPhone?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört historier om folk som tappat sin iPhone i toaletter eller i asfalten. Många har lämnat telefonen i en taxi (som jag) eller på krogen (som killen med iPhone 4 prototypen som hamnade hos Gizmodo).

Men det finns antagligen ännu värre historier!

Vad är det värsta som hänt med din iPhone?

Jag har tappat räkningen på alla gånger som jag har tappat ner mina iPhones i asfalten. När jag precis hade fått min iPhone 2G så tappade jag den i asfalt, 2 dm från ett brunnshål. Snacka om att hjärtat gick på högvarv då!

Men det värsta som har hänt min iPhone måste ändå vara när jag tappade min iPhone 2G i skogen. Det var inte roligt, och det var bara att gå och köpa en ny 3G.

Sedan dess så har det inte hänt så mycket. I förrgår så bytte jag baksida på min 3G och den ville inte starta efter det, men jag fick igång den igår.

Det här med at fumla bort telefonen är väl knappast unikt för iPhone?

  • Medlem
  • Nottingham, United Kingdom, United Kingdom
  • 2011-01-16 15:17

Värsta jag har upplevt var inte personligen med min iPhone, utan min sambos barn(21år) som kom hem till huset för några dagar sen och trodde han hade glömt mobilen(iPhone4) här. Jag ringde efter den, men den låg inte här. Han åkte iväg igen och jag fortsätter att ringa. Till slut svarade han och han hade hittat den i snön utanför där han bor, men han hade lyckats köra över den med bilen på vägen tillbaka! Displayen var helt krossad , men otroligt nog fungerar det att svara i den. Som tur är har han drulle-försäkring...

Ursprungligen av PeeMaN:

Det här med at fumla bort telefonen är väl knappast unikt för iPhone?

Tappa bort e väl ungefär lika jobbigt men tappa telefonen i marken har aldrig rört mig i ryggen innan jag fick iPhone.
Tappa bort e faktiskt bättre med iPhone då man har en duglig backup

Ursprungligen av ill_chrill:

Tappa bort e väl ungefär lika jobbigt men tappa telefonen i marken har aldrig rört mig i ryggen innan jag fick iPhone.
Tappa bort e faktiskt bättre med iPhone då man har en duglig backup

Har aldrig rört mig i ryggen varken före eller efter att jag skaffade iphonen. Min hemförsäkring med drulle må vara dyr, men den har räddat min plånbok många gånger.

Jag har tappat en 3G från motorcykeln i 200 knyck, och jag har tappat en 3GS i en gryta full med diskvatten.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-16 16:15

Hat tappat min 3Gs väldigt många gånger, baksidan har spruckit på nåt konstigt sätt men det är säkert inget farligt.

Det här med att tappa sin iphone, och också förlägga den är intimt förknippat med "förvaringsvanor". Det minst dåliga stället jag kunnat komma på är vänster framficka i mina byxor - alltid.

Hur förvarar du din?

Ursprungligen av Olav Rust:

Det här med att tappa sin iphone, och också förlägga den är intimt förknippat med "förvaringsvanor". Det minst dåliga stället jag kunnat komma på är vänster framficka i mina byxor - alltid.

Hur förvarar du din?

Samma plats- i mina egna braller

Senast redigerat 2011-01-17 00:34
  • Medlem
  • 2011-01-18 15:47
Ursprungligen av Olav Rust:

Det här med att tappa sin iphone, och också förlägga den är intimt förknippat med "förvaringsvanor". Det minst dåliga stället jag kunnat komma på är vänster framficka i mina byxor - alltid.

Hur förvarar du din?

Precis samma här.

Med min nyinköpta iPhone 4 ställde jag mig på gymmets crosstrainer med musik i lurarna. Eftersom jag saknade en hållare att fästa i byxlinningen lade jag upp telefonen på en liten hylla på crosstrainern. Perfekt tyckte jag.

Efter en halvtimme började jag dock bli lite trött och därmed började jag även flaxa lite med armarna. Eftersom det gick en hörlurskabel från telefonen upp till mina öron dröjde det inte länge förrän flaxandet med armarna resulterade i en iPhone som flög rakt bakåt och landade hårt i gymmets klinkersgolv. Med glaset nedåt.

Med fasa vände jag upp telefonen och möttes av en hel display. Pjuuuh!

Men man ska ju inte lära sig av sina misstag. Upp på crosstrainern igen och upprepa misstaget. Fem minuter senare låg telefonen på samma klinkersgolv med glaset nedåt.

Även denna gång höll den utan en skråma. Pjuuuh!

Därmed var det färdigt med att ha telefonen liggandes så och jag införskaffade en bälteshållare som nu bär min iPhone vid varje träningspass.

Min gamla iPhone 3G ramlade rakt ner i golvet på Gustavsviksbadet i Örebro. Givetvis sprack displayen. Kostsamt och mycket trist. Nästa gång kan jag väl lika gärna ta med min iPhone 4 ner i vattnet direkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-16 17:52

Min iPhone 3G hade en enda riktigt otursam dag. Tappade den på klinkergolvet - men den klarade sig. Gick senare ut en promenad och tappade den plötsligt rakt ner i nån grop med gasarbete eller nåt. Det var söndag och ingen där så jag hoppade ner och hämtade den. Den klarade sig.
Lade den helt normalt på ett bord över natten. När jag vaknade hade det uppstått ett "single hairline crack" i glaset helt spontant. Tur ... garantin täcker om det endast är en spricka. Dagen efter vaknade jag dock och enheten hade plötsligt ett till hairline crack. Inget att göra.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-16 22:01

Jag var och handlade med min 3G i fickan ifjol och en unge sprang in i mig med sin väska (som hade tydligen hade full med skrot) så den krasade i bitar...

För ett tag sen hittade jag min då halvårsgamla son, som låg och sög på min iphone. På iphonens skärm stod förstås "Det här tillbehöret är inte optimerat för denna iphone...", osv. Telefonen funkade bra efter lite torkning när jag kopplat bort "tillbehöret".

Hah, det var underhållande läsning (särskilt Tryggves). Det värsta som hänt min iPhone är att batteriet börjat bli dåligt.

Nä, en grej till. Varje gång jag tappar min iPhone känns det som att en liten del av mig själv dör. Jag är så fumlig så det är helt otroligt. Kalla händer så här på vintern är mardrömmen för (mer eller mindre) alla produkter jag tar i. Kylan dödar känseln i fingrarna. Det finns heller ingen normal handsvett att tala om (som hindrar telefonen från att glida ur nävarna).

Det känns verkligen bedrövligt.

Fick schampoo i den när jag hade den i träningsväskan (jaaaa...jag vet!)
Touchskärmen pajade. Skänkte den till en begåvad kille som gjorde detta:
YouTube - My broken iPhone is now a clock

Kul!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-18 06:32

Det värsta som har hänt med min iPhone var att jag installerade iOS 4.2.1 på den.

1
Bevaka tråden