Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några frågor kring upplåsning (Telia)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-01-25 15:02

Jag var och låste upp min iPhone 3GS idag i en Teliabutik. De sade att man vid inkoppling skulle få något meddelande i iTunes om att den blivit upplåst, men det har jag inte fått. Telia-sim'et sitter fortfarande i, men man skulle ändå få detta meddelande enligt butikspersonalen. Hur är det med den saken?

Ursprungligen av planB:

Jag var och låste upp min iPhone 3GS idag i en Teliabutik. De sade att man vid inkoppling skulle få något meddelande i iTunes om att den blivit upplåst, men det har jag inte fått. Telia-sim'et sitter fortfarande i, men man skulle ändå få detta meddelande enligt butikspersonalen. Hur är det med den saken?

Det kommer, bara att vänta.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-01-25 15:26

Så innan dess är den inte upplåst, helt enkelt?

Ursprungligen av planB:

Så innan dess är den inte upplåst, helt enkelt?

Precis, iTunes kommer att säga till när den är upplåst.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-01-25 15:52

Jag ringde Telia och de sade att det kan ta upp till en vecka, vilket är ren katastrof.

Någon som har en uppfattning om "normaltid"?

Ursprungligen av planB:

Jag ringde Telia och de sade att det kan ta upp till en vecka, vilket är ren katastrof.

Någon som har en uppfattning om "normaltid"?

Från vad jag har läst är allt mellan 3 dagar och 1 månad normalt. När du beställer upplåsningen av Telia skickar de en begäran till Apple som sedan markerar ditt serienummer som upplåst i databasen. När detta är gjort och du synkar mot iTunes kommer ditt serienummer att matchas mot Apples databas och telefonen blir upplåst. Då får du upp det berömda meddelandet, typ "Grattis, din iPhone är upplåst."
Jag antar att detta går något fortare nu än när iPhone 4 precis hade kommit och tusentals människor köpte lurar med kontantkort och låste upp dem direkt.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-01-25 15:28
Ursprungligen av planB:

Jag var och låste upp min iPhone 3GS idag i en Teliabutik. De sade att man vid inkoppling skulle få något meddelande i iTunes om att den blivit upplåst, men det har jag inte fått. Telia-sim'et sitter fortfarande i, men man skulle ändå få detta meddelande enligt butikspersonalen. Hur är det med den saken?

När jag fick min upplåst så krävdes det en återställning (knappen i iTunes) för att upplåsningen skulle ta.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-01-25 15:35
Ursprungligen av Mija:

När jag fick min upplåst så krävdes det en återställning (knappen i iTunes) för att upplåsningen skulle ta.

Fast jag vill definitivt inte göra någon återställning.

Hade jag vetat att det här inte gick igenom på studs att jag varit ute i god tid. Nya abb börjar i natt och det är jobbtelefonen som är rätt viktig...

1
Bevaka tråden