Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stäng av musknappen vid trackpad på Macbook 2,1 (MA700LL/A)?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook 2,1 från slutet av 2006 men dess musknapp är utsliten. Knappen i sig är utliten och ibland fungerar inte alls, för det mesta är ok men väldigt ofta lever sitt egna liv.

Ett vanligt förekommande problem är att jag endast kan högerklicka med "externa musen" för knappen har hängt sig. Eller så är knappen helt intryckt kombinerat med att den klickar vilket markerar text när jag styr muspekaren. Jag har också kunnat knäa bordet lätt för att maximera fönstret av en videospelare för att knappen varit i ett extremt känsligt läge.

Detta är rätt så jobbigt för datorn förövrigt fungerar bra. Finns det något sett man kan stänga av själva knappen men låta trackpadens "touchknapp" fungera och vanliga externa möss?

Det är tydligen fler än mig som har exakt samma problem:
http://www.99.se/macbook/283989-stord-musplatta.html

Senast redigerat 2011-02-04 23:06
  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2011-02-04 23:43

Inställningar/hjälpmedel klicka i ignorera den inbyggda styrplattan om mus eller trådlös styrplatta är inkopplad,
har du äldre version av OSX har jag för mig att alternativet ligger under inställningar/styrplatta eller liknande.

Detta stänger tyvärr av hela plattan, inte bara plattans fysiska mysknapp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-05 16:01

Har du kollat så inte batteriet har svullnat? Det är ett vanligt fel...

Ursprungligen av kenjon:

Har du kollat så inte batteriet har svullnat? Det är ett vanligt fel...

Jag hade ur batteriet för någon vecka sedan och det var inte svullet.

Jag märker när jag trycker på knappen att den är sliten. Det är ingen fjädring kvar i knappen.

1
Bevaka tråden