Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDisk sync och backup?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-06 19:23

Hej!
Jag är helt ny på detta med Mobile me och iDisk och vänder mig till er mac proffs för hjälp. Jag har inte hittat något tillfredsställande då jag googlat nämligen.

Saken är den att jag vill automatiskt göra backups med iDisk på arbeten och bilder, dvs så fort jag lagt till en bild i iPhoto så syncas den upp på iDisk automatiskt. Allra helst skulle jag vilja lägga arbeten och bilder endast på idisk och webben och inte spara lokalt alls.

Min fråga till er är om detta är möjligt? Eller finns det någon annan smartare mac lösning?

Tusen tack för all hjälp!

mvh / Jeppo

Jag vet inte om iDisk kan ladda upp direkt, men jag skulle nog använda Dropbox för dina ändamål. Senast jag använde iDisk (var iofs några år sedan) så var det segt som tusan dessutom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-06 20:24

Tack för svar!
Jag kollade just in dropbox och det verkar sannerligen inte så tokigt, och gratis dessutom!?!
Sweet!

/ JEppo

Yes, gratis upp till 2GB.

..och det går att få mer utrymme gratis genom att följa deras steg i introduktionen samt att kika på www.dropbox.com/free

Men det bästa är att det fungerar bra, riktigt bra!

1
Bevaka tråden