Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar om att jailbreaka Apple TV

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-09 08:35

Tjenare

Idag hämtar jag ut min Apple TV (2nd gen)och tänkte Jailbreaka den.
Men då jag aldrig jailbreakat något innan så vill jag ha saker och ting klart för mig så jag inte tar sönder nått.

Jag har förstått att Seas0nPass ska vara enkelt och smidigt att jailbreaka med. Men vad jag har förstått så måste man koppla Apple TVn till datorn varje gång man startar upp den, stämmer detta? Finns det något sätt att undvika detta? Och är det krångligt att göra det eller är det bara att stoppa i en USB kontakt och starta upp den?

Om något skulle gå fel, är det då lätt att återställa det hela till ursprunget?

Målet är ju att få in XBMC på den men det verkar bara vara att skriva in lite kommandon, Install XBMC on ATV2 - XBMC

Men jag har även läst nått om USB-sticka ska användas och jag blir faktiskt lite smått förvirrad och antagligen lite nervös för att göra fel och att det kanske är krångligare än vad jag trott att det skulle bli?

Någon som har tid och lust att svara på mina frågor och få mig lite lugnare?

tack på förhand
Magnus

Jailbreak av ATV2, lägga in XBMC, Plex osv finns det massor av här: Apple TV

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-02-09 09:34

Jag har en jailbreakad ATV1 och det var inga större problem att fixa det. Jag är osäker på om man gör på samma sätt när det gäller ATV2.

Men, jag vill uppgradera till ATV2. Vart köpte du din ifrån?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-09 09:48

keptang: såklart.. tack.. varför titta jag ens i jailbreakforumet där fanns en del svar och det hela gjorde mig lite lugnare

2mkr, köpte den här: All-Teknik

1
Bevaka tråden