Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka information till USB-hub (eller firewire) trådlöst via Wi-fi eller Bluetooth

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-12 21:40

Såhär.Jag har ett par aktiva monitorer som jag måste driva med ett externt ljudkort (jag skulle kunna låta de ta emot ljud direkt ifrån en 3,5mm-utgång men ljudkvaliten blir tyvärr inte helt tillfredsställande). Jag har även en extern hårddisk som pysslar mycket med backup-verksamhet. Nu skulle jag vilja skapa en lösning där jag inte behöver ha någon av dessa saker fysiskt inkopplade till min dator utan helt enkelt ha som en liten trådlös hörna som min dator kan kommunicera med via Wi-fi eller Bluetooth och jag skulle vilja undgå att använda mig utav någon form av dongel utan ser helst att min MacBook inte behöver några externa hjälpmedel för att åstadkomma detta.

Jag har sett ett exempel på en sådan här apparat och det är Belkins Network USB hub. Nu är frågan. Är det någon som känner till någon annan lösning? Bonus om lösningen till och med skulle kunna innefatta ett par FireWire-portar. Då skulle jag bli ännu gladare

Bonusfråga: Är jag galen? Är Wi-Fi tillräckligt snabbt för att orka skicka data till ett ljudkort på det här viset?

Konstigt att du inte fått svar tidigare för jag tror svaret är "nä du är inte galen men väldigt optimistisk"

Jag tror inte prestanda kommer vara i närheten av vad du hoppas på. Jag tycker en direktansluten USB-hårddisk är långsam. Om den skulle tappa 80% av överföringshastigheten skulle jag bli tokig.

1
Bevaka tråden