Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-20 10:17

Nu en lite annorlunda fråga till alla er som älskar ljud(vilket jag också gör som nyss beställt Jays Four). Men jag är på jakt efter det bästa headsetet med enbart en hörlur. Med detta ska jag enkelt kunna prata i telefon och lyssna på radio. Mina Jays ska jag använda för musik(och telefon om någon ringer och stör..). Ljudet i örat är inte superviktigt. Men kvalite och hållbarhet samt mikrofon är viktigt. Gärna trasselfritt... eller åtminstone så lite trassel som möjligt. Vad köpa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-22 20:23

Då jag inte fått något svar startade jag en ny tråd om min fråga ovan.

Men jag kan berätta att jag nu under ett par dagar använt mina Jays Four och är supernöjd. För sitt pris ger de absolut ett underbart ljud. Jag lyssnar mest på klassisk musik och opera och det ställer stora krav på utrustning(jag har dock inte lyssnat särskilt mycket men har ändå fått en första känsla). Och jag är som sagt väldigt, väldigt nöjd. Kvaliteten upplever jag också som mycket bra. Kontrollens knappar har en skön känsla och volumjuseteringen är perfekt stegad. Kan inte klaga på något. Dessutom är det ju helt trasselfritt..!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-18 20:39

Klipsch S4i har bra ljud och bra passform (för mig iaf), men några problem. Avståndet ner till mic är för lååångt. Och man måste tejpa där kabeln går in i 3,5mm pluggen. Så trots dess prisvärdhet så blir det ett par andra nästa gång.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-09 14:16

Har ni något tips på _ej_ in-ear som har volymkontrollen på fjärren? Mina ihoplödda origlurar med Koss porta pro har gett upp, glappkontakt deluxe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 15:13
Ursprungligen av dilla:

Har ni något tips på _ej_ in-ear som har volymkontrollen på fjärren? Mina ihoplödda origlurar med Koss porta pro har gett upp, glappkontakt deluxe

B&W P5...sätter standarden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-22 23:41

Jag har ett par hörlurar - hör och häpna - från Motorola. Modellen heter S9HD och själv köpte jag dem ifrån pixmania.
Det är ett par hörlurar av typ in-ear med "bygel" bakom huvudet istället för ovanpå. Ansluts med BT till mobilen/stereon/datorn. Medföljer gör en liten plugg dom man kan stoppa i dockkontakten på iphone/iPod/iPad. Med den får man ett fetare, "större" ljud, om/när man vill. Annars går det bra att använda utan och bara köra BT.
Lurarna har tre väldigt små men lättmanövrerade knappar på vardera lur. Ena sidan hittar man volym upp, svara/lägg på & volym ner. På andra luren har man nästa låt, play/paus & nästa låt.

Jag tycker att de är störtsköna, älskar att slippa kablar men ändå ha alla kontroller som man blivit van vid.

Bang & Olufsen såklart!!!

Jag säger AKG Q 460

Jag var och lyssnade på ett par Nocs NS 300 för 595:- och tyckte att de lät riktigt bra. En fördel är att man kan spela riktigt högt med dem plus att de har mic samt en kontroll på sladden där man kan stänga av/sätta på musiken, hoppa framåt och bakåt mellan låtarna. Precis vad jag är ute efter. Jag lyssnade på de dyraste lurarna de hade för en bra bit över 3000:- (!) och Nocs lät bättre i mina öron plus att de dyrare lurarna inte gick att spela lika högt.

Jag vill ha ett par lurar där jag kan spela tillräckligt högt för att stänga ute omgivningens oljud. Spårvagnar som gnisslar och skramlar, bussar som brötar och folk som tjattrar. Det enda negatinva med dessa var väl att sladden känns lite väl tunn. Nästan så att man är rädd att den ska gå av om man råkar dra i den.

Är det någon annan som har några erfarenheter eller uppfattningar av dessa hörlurar?

/Townes

Jag har testat väldigt många in-ears genom åren. De bästa jag nånsin provat är Audio Technica ATH-CK7 samt Creative (!) In-Ear2. De dyraste, mest överskattade (oavsett modell) är Monster Beats by Dre. De funkar bra på skolgården om man vill visa att man är rik, för folk som vill ha bra ljud för pengarna är det ett skämt.

Stämmer det att t.ex. Koss iPortaPro lurar för iPhone inte fungerar i en vanlig iPod/iPad ?

Det var vad säljaren på Kjell & Co. sa då jag valde mellan vanliga Koss PortaPro och de gjorda för iPhone (med 4 kontakter vs. 3)

Ursprungligen av LCR:

Stämmer det att t.ex. Koss iPortaPro lurar för iPhone inte fungerar i en vanlig iPod/iPad ?

Det var vad säljaren på Kjell & Co. sa då jag valde mellan vanliga Koss PortaPro och de gjorda för iPhone (med 4 kontakter vs. 3)

Det låter konstigt. Headset gjorda för iPhone funkar (vad jag vet) alltid även med iPod och iPad

Ursprungligen av iphonebutiken:

Det låter konstigt. Headset gjorda för iPhone funkar (vad jag vet) alltid även med iPod och iPad

Det var vad jag trodde också, men jag köpte de vanliga PortaPro och hade nog ändå inte använt dem för att prata i telefon med...

Ursprungligen av LCR:

Stämmer det att t.ex. Koss iPortaPro lurar för iPhone inte fungerar i en vanlig iPod/iPad ?

Det var vad säljaren på Kjell & Co. sa då jag valde mellan vanliga Koss PortaPro och de gjorda för iPhone (med 4 kontakter vs. 3)

Vågar lova att han dillar! iPad:en stödjer ju precis som iPhonen både mic och kontroller, så det är exakt samma. Sen beroende på vilken iPod man har kan man inte använda mic eller kontroller, men lurarna fungerar definitivt att lyssna på musik med i alla fall.

Ursprungligen av Archangel:

Vågar lova att han dillar! iPad:en stödjer ju precis som iPhonen både mic och kontroller, så det är exakt samma. Sen beroende på vilken iPod man har kan man inte använda mic eller kontroller, men lurarna fungerar definitivt att lyssna på musik med i alla fall.

Damn! Skulle ha köpt dem, men men...

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-06-03 08:54

Nästan alla trådar och reviews om hörlurar handlar om hur bra man kan lyssna på musik, medan man ytterst kortfattat och nästan bara i förbigående nämner att mic är ok eller ngt liknande. För mig som använder min iPhone och hörlurar till framförallt jobbsamtal (och jag antar att vi blir fler och fler) och i mindre utsträckning till att lyssna på musik vill jag gärna ha ett par hörlurar med en mic som klarar av att förmedla min röst till min kund när jag går på gatan eller är på en flygplats med mycket ljud. In-ear lurar verkar alla lida av samma problem; man hör sin egen röst i huvudet (obehagligt) och börjar därför tala mycket högre än normalt, ljudet från sladden som slår i kläderna dunkar i lurarna och nästan alltid så har den man talar med svårt att höra vad man säger om man inte tar micen i handen och håller den framför munnen (inte mycket till handsfree). De a-Jays4 som jag nu har haft drygt en vecka lider av dessa problem och likaså de Sennheiser XX ngnting jag hade tidigare. Hitintills så är de vanliga vita standardlurarna de bästa jag har prövat för telsamtal (dock är micen lika dålig som alla andra).

Om ngn kan ge tips om ett par bra lurar, med tråd, för i första hand telsamtal så tas det tacksamt emot (inte bluetooth, har prövat SonyEricsson, Nokia, Jabra, Blackberry etc och det blir alltid ngn störning som gör att samtalen inte blir "rena").

Håkan

Ursprungligen av Aldrin:

Om ngn kan ge tips om ett par bra lurar, med tråd, för i första hand telsamtal så tas det tacksamt emot (inte bluetooth, har prövat SonyEricsson, Nokia, Jabra, Blackberry etc och det blir alltid ngn störning som gör att samtalen inte blir "rena").

Får man fråga om du testat Jawbone (ICON/Era) eller Plantronics (Voyager Pro/Discovery 975)?

De säljer väldigt bra och från omdömen (och våra egna tester) så funkar dom otroligt bra. Flickvännen pratar väldigt mycket i telefon på jobbet och använder ett 975 och är grymt nöjd.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-06-03 10:46
Ursprungligen av iphonebutiken:

Får man fråga om du testat Jawbone (ICON/Era) eller Plantronics (Voyager Pro/Discovery 975)?

De säljer väldigt bra och från omdömen (och våra egna tester) så funkar dom otroligt bra. Flickvännen pratar väldigt mycket i telefon på jobbet och använder ett 975 och är grymt nöjd.

Nope - inte testat. Min fru har har ett set på jobbet för 2.000 kr och hon är mycket nöjd men hennes röst låter väldigt "digital" när jag ringer henne. Och ibland så vill jag ju även lyssna på musik/podcast/se film så vill gärna ha lurar i bägge öronen.

Tack för tipset dock - skall kolla på dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-09 03:34

Fick hem ett par A-jays four som jag beställt efter en del överväganden. Men inte någon "plopp" passade mina öron på ett bra sätt.

Så, nu är frågan vad nästa försök ska bli. Har tidigare använt Klipsch S4i som passar mig väldigt bra, men tycker att micen sitter lite fel.

Tips på andra lurar att testa i samma prisklass? Dvs <800 kr.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-09 10:25
Ursprungligen av keptang:

Dessa är väldigt bra för sitt pris: Om nocs NS200 for HTC Black hos Teknikmagasinet.

Jag använder dessa sedan länge och jag är väldigt nöjd.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-09 10:25

Själv kör jag med Sennheisers CX 680i. Klockrena lurar om man tränar mycket. Bra ljudåtervinning och mycket tillbehör. Kevlarförstärkt kabel, vattentäta snäckor och mic. och dessutom fullt kompatibla med produkter från apple såsom iPhone, iPod, iPad och hela datorserien. Är dessutom 2 eller 3 års garanti på dem från Sennheiser.

Har använt mina i ett par månader nu (mer eller mindre dagligen) och är en så länge helnöjd. Rekommenderas varmt!
Pris: ca 600 kr

Sennheiser USA - Sport Earbuds - Sport Headphones - Adidas/Sennheiser CX 680i - Running, Workouts, Gym, Fitness - Personal Audio

Ps. Om Sennheiser läser detta så vet dem vart de ska vända sig för eventuellt reklamstöd!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-10 22:46

Tack för svaren, blir nog ett par Nocs till att börja med.

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-11-10 23:21

Jag har hittat mina favoriter.
Först körde jag ett par koss (in ear iPhone kompatibla) men dessa gick sönder då den lilla pinnen som skumgummit satt på knäcktes.
Därefter skaffade jag ett par ajays i4 (iPhone kompatibla). Dessa var bland de bättre jag haft tyckte jag först. Sen skaffade jag ett par beats by dr. Dre (in ear iPhone kompatibla) och nu vill jag inte använda något annat. Var tvungen att använda mina ajays förra veckan. Och det var hemskt mycket sämre ljud. Basen var klen, diskanten skar. Jag kommer ha mycket svårt att gå till någon annan hörlur nu.
Så passa på och köp era beats lurar nu, då htc har köpt upp majoriteten av företaget med vad det nu kan komma att betyda för fortsatta iPhone kompatibla hörlurar från doktorn.

Sökes: Riktigt bra lurar till iphone

Jag har ett par lurar från nocs, och jag upplever att det är ett plant ljud och är ute efter ett par lurar med ett riktigt bra ljud, motsvarade det som går att få i "riktiga" lurar. Nu är jag medveten om att det är näst intill tekniskt omöjligt att få samma ljud i både headset till telefon som i mitt headset till datorn. Men så nära som möjligt vore tacksamt.

Har ni några bra tips, för jag vill inte köpa bara för att testa. Ear-in typen är jag ute efter.

Tacksam för alla svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-22 12:02

Denna kanske:

Denon AH-C560

Inlägg #536 och #537 har flyttats hit från en annan tråd.

Var vänliga sök innan ni startar nya trådar. Om det redan finns trådar med exakt samma frågeställning, så finns det väldigt sällan någon anledning att starta en ny tråd om samma sak.

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-28 00:45

Jag har testat mängder med olika hörlurar genom åren till iPhones. Nu äntligen har jag funnit de bästa som verkligen slår alla andra in ear!

Testade mängder med olika i olika prisklasser, så gick jag förbi Elgiganten idag och såg ett par Klipsch X10i till fyndpris. Så jag slog till.

Jag har testat följande

Apple in ear
Nocs 200
Sennheiser MM30 ip
sennheiser MM70 ip
V-moda någonting
a-jays four
klipsch x4i

De jag haft mest är Sennheiser MM70ip, dem var enligt mig bäst, de kostar runt 700 kronor.. men dessa Klipsch X10i kostar runt 2000 kronor egentligen, men herrejävlar vilket ljud!! Det är otroligt bra så om ni har råd köp dessa, de är också små och man kan ha de under mössa eller somna med dem på kudden!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-01-28 09:36
Ursprungligen av Esa:

Jag har testat mängder med olika hörlurar genom åren till iPhones. Nu äntligen har jag funnit de bästa som verkligen slår alla andra in ear!

Testade mängder med olika i olika prisklasser, så gick jag förbi Elgiganten idag och såg ett par Klipsch X10i till fyndpris. Så jag slog till.

Jag har testat följande

Apple in ear
Nocs 200
Sennheiser MM30 ip
sennheiser MM70 ip
V-moda någonting
a-jays four
klipsch x4i

De jag haft mest är Sennheiser MM70ip, dem var enligt mig bäst, de kostar runt 700 kronor.. men dessa Klipsch X10i kostar runt 2000 kronor egentligen, men herrejävlar vilket ljud!! Det är otroligt bra så om ni har råd köp dessa, de är också små och man kan ha de under mössa eller somna med dem på kudden!

har inte provat just dessa, men kör med Klipsc x4i och är toknöjda med dem. Så vem vet, kanske provar x10i framöver när mina kastar in handduken. Tackar för tips

Bevaka tråden