Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har Flickr-konto

Tråden skapades och har fått 1022 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av demierre:

Glamour

Fint iakttaget och bra komponerat men om jag får säga något om efterbearbetningen så tycker jag att du lite "sänker" din egen bild genom att lägga honom i färg och omvärlden i svartvitt... Det blir nästan en överdriven effekt som liksom inte behövs... Bilden talar för sig själv utan att den hemlöse behöver förstärkas.

Ursprungligen av Thomas Weigle:

Fint iakttaget och bra komponerat men om jag får säga något om efterbearbetningen så tycker jag att du lite "sänker" din egen bild genom att lägga honom i färg och omvärlden i svartvitt... Det blir nästan en överdriven effekt som liksom inte behövs... Bilden talar för sig själv utan att den hemlöse behöver förstärkas.

Tack Ja, har originalet, ska titta lite på det. Men jag har för mig att att gjorde för att att han hade så ljusa kläder plus att jag precis lärt mig den tekniken då.
Då använder man den lite väl mkt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-21 17:38

Kreativ återgivet av TT-skyskrapan. Jag har jagat en del ovanliga bilder av den måttligt fotograferade byggnaden.

Över dussinet nya foton inlagda, Rei är på besök så vi har "Fotosafari" ..

Http://www.flickr.com/photos/goflorp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-18 15:03

Flickr-skålade med Goflorp häromhelgen
Cheers Goflorp! | Flickr - Photo Sharing!

* virtuell burp *

Jepp, å gött va de.

Just nu är fotandet inte direkt på högvarv - så lite ljus...

Men lite kvällsfoto blev det häromkvällen
Http://www.flickr.com/photos/goflorp

Kommentarer är jätteroligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-18 16:15

Dina panoramor är så sjukt snygga...

Har testat lite snabbt att följa dina steg, men fick inte till det pga för stressigt tagna och dåliga bilder. Måste få tummen ur och ta mig till en bra plats vid bra tillfälle och lägga lite tid på att försöka ta ett riktigt snyggt panorama.

Ursprungligen av Solid:

Dina panoramor är så sjukt snygga...

Har testat lite snabbt att följa dina steg, men fick inte till det pga för stressigt tagna och dåliga bilder. Måste få tummen ur och ta mig till en bra plats vid bra tillfälle och lägga lite tid på att försöka ta ett riktigt snyggt panorama.

Det är inte så knepigt, vidvinkel och tryck av 6-8 bilder.
hem på kammren och använd AutoPano Pro eller Photoshop CS (finns andra program med) och "stitcha ihop'et".
Håll kameran i samma höjd. Det brukar ju se ut så här i sökaren [ o ] och med kameran på högkant låter jag det
undre eller övre följa horisonten, kolla till höger i bild efter hur långt bilden går så att du får en remsa omlott
på varje bild.

Efter ett par ggr blir man van.

Enkel praktisk grej
1 Finger på ett foto - sex-åtta bilder i bredd (på högkant), 1 Finger på bild
2 fingrar på ett foto - sex åtta bilder i bredd, 2 fingrar ...

osv

Väl hemma hittar du snabbt var varje panorama börjar och slutar....
Även på små miniatyrbilder...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-12-19 14:06

Ett analogt (fast nu digitalt... galet) kort på min kompis.

Http://www.flickr.com/photos/adamklingspor/

För några kalla veckor sedan.

Ni som fotar barn och lägger ut;

De markeras som "favorit", man blir ju lite smickrad när ngn markerar just DIN bild som det - eller?

Har man 50 favoriter kan man visa desa med bildspelsfunktionen...

Så jag gör en liten koll på just favoriter:

1 inga egna bilder, kanske ett fåtal, ofta inlagda samma datum
2 Inget eget namn, ingen bild på sig själv
3 En massa favoriter på badande femåringar, 12 åriga tjejer i badddräkt osv..., ofta hundratals
4 Inga testimonials

Var och en här betyder kanske väldigt lite, men sammantaget ger det en lite äcklig bild.

Nedan här ser man en av 15 (!) sidor med barnungar på, killen har två egna bilder...

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2010-12-25 22:02

Jag har också blivit med flickr. Just nu ligger det iofs bara bilder där som man även kan hitta på min hemsida Patrik Lindgren | Photographer framöver kommer jag lägga upp mer bilder, så ni som är intresserade av bilar och i synnerhet motorsport, kommer kunna hitta massor av bilder där längre fram.
Flickr: PatrikLindgren's Photostream

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2011-02-03 18:06

Hej hej! Vet inte riktigt om denna tråden är vid liv men jag slänger in min flikr-profil (Flickr: Hannes Håkansson's Photostream) här också och hoppas att ni vill ta er en titt. Kom gärna med konstruktiv kritik:) Med vänliga hälsningar Hannes

  • Medlem
  • Västerås
  • 2011-02-03 21:18

Bidrar med min profil Flickr: Deja Photo From Lens To Picture's Photostream alltid lika kul att se andras alster /Micke

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-02-10 10:58

Några testbilder på föräldrarnas katt med nyinköpta gluggen (Nikon 85mm f/1.4 AF-S G).

Flickr/Pasta

Länge sedan man skrev något här... Men nyss hemkommen från två veckor i Filippinerna. Använde min 5D mkII med EF 100/2.8L Macro i ett Sea & Sea undervattenshus. Två stycken Sea & Sea YS-110a blixtar.

Utsikten från vår resort...

Alla bilder hittar du här.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-19 22:01
Ursprungligen av Hallon:

Några testbilder på föräldrarnas katt med nyinköpta gluggen (Nikon 85mm f/1.4 AF-S G).

Flickr/Pasta

Fina bilder på tisen, med den fina nya gluggen.

Oj oj Thomas, vilka härliga bilder!!

Finns det en gilla-knapp här? Skulle vilja gilla kissen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-20 12:12
Ursprungligen av CyberPet:

Finns det en gilla-knapp här? Skulle vilja gilla kissen.

Jag med!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-20 12:19

Det var ett tag sedan jag la in ett bidrag i den här trevliga tråden...

Flickr: Rei Trulsson's Photostream

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-02-20 14:01
Ursprungligen av Reisan:

Det var ett tag sedan jag la in ett bidrag i den här trevliga tråden...

Flickr: Rei Trulsson's Photostream

Den här gillar jag verkligen, grafiskt med alla linjer. Riktigt riktigt bra tycker jag!
Skön ton i framkallningen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-02-20 13:09
Ursprungligen av CyberPet:

Finns det en gilla-knapp här? Skulle vilja gilla kissen.

Du gillade precis genom att kommentera bilden.
Bilden på katten var riktigt fin.

Ursprungligen av joakimo:

Du gillade precis genom att kommentera bilden.
Bilden på katten var riktigt fin.

Jo, fast ibland känns "fin bild" rätt onödigt kort, men man vill ändå visa sin uppskattning utan att skriva en lång utläggning. Och då kan det vara kul med en gillaknapp, för då kan man posta bilder, och se att folk uppskattar dem utan att de behöver skriva ett inlägg. Och det är alltid kul när folk gillar ens bilder (och det är kul att gilla andras).

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-02-21 08:58

Tack för att ni gillar kissen
Jag diggar verkligen bro/brygg-bilden av Reisan också!

Bevaka tråden