Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammal iPhone 2g som bara ipod touch?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-28 17:07

Hur använda en gammal iPhone 2g som bara iP touch?
Jag får idag inte ha min nyare iPhone 3gs ifred, sonen vill låna den o köra spotify o annat...

Måste man jailbreaka 2g:n igen (har inte uppdaterat o använt den på 1,5 år), kan man köra utan simkort. Kan samma itunes användas, skilja på ny och gammal iPhone?

Tacksam för tips.

Visst kan du det, men du måste aktivera den i iTunes, det gör du med t.ex. Pwnage tools eller annan upplåsare/jailbreakare.

Du kan använda den utan SIM-kort och iTunes skiljer på de två telefonerna då de har olika namn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-28 19:58

Kul, det måste jag pröva. Vilket system är det sista/senaste för iPhone 2g att låsa upp med?

Hade ett gammalt med 3:e nånting, men måste väl radera allt på gamla mobilen. Låtar program o annat o ge den nytt namn. För att skilja nya o gamla iPhonerna åt? eller kan jag döpa om den o behålla den upplåsning som jag hade för 1,5 år sedan?

3.1.3 är det sista..

Aaah så du har redan låst upp den? Om du kan använda den så behöver du ju inte jailbreak/aktivera den igen för att använda den?

Om du ser iTunes loggan när du startar upp itelefonen så är det bara och följa någon guide på nätet för att låsa upp den!

Du kan inte döpa om och behålla vad jag vet! Trail-n-error

1
Bevaka tråden