Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan iPad surfa på iPhones 3g-åtkomst?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-07 15:31

Hej,
finns det ngt sätt att koppla iP4 till iPad för att kunna nyttja dess 3G? Eller finns det speciell adapter så att man kan koppla in ett usb-modem?

//Peter

Inte i nuläget, men när iOS 4.3 släpps kan du utnyttja din iP4 som WiFi hotspot.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-07 15:54

När iOS 4.3 släpps på fredag kommer du kunna skapa en Personal Hotspot, ett eget WiFi-nät, som du sedan kan ansluta andra enheter till för att nyttja den produktens internetförbindelse.

Jag gör det just nu, via Personal Hotspot (4.3), funkar grymt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-07 17:33

keptang: hur lyckas du redan, om det släpps först på fred?

finnsd et något motsarande i Cydia redan nu?

Developers edition ?

Ursprungligen av Engalunda:

Developers edition ?

Yes.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-07 22:34
Ursprungligen av keptang:

Yes.

Låter bra, ska bli fint att testa på fredag.

Får man fråga vad du har för operatör? De svenska brukar ju vara liberala när det gäller nya funktioner men i staterna så måste du ju betala för hot spots funktionen...

Ursprungligen av tram:

Låter bra, ska bli fint att testa på fredag.

Får man fråga vad du har för operatör? De svenska brukar ju vara liberala när det gäller nya funktioner men i staterna så måste du ju betala för hot spots funktionen...

Jag kör med Telenor.

Men i cydia finns det annars, PdaNet m.fl.. just den är gratis! ..och myWi tror ja en annan heter.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-09 09:07

Jag har en Sony Erricsson X10i med wifi thetering, den borde väll också fungera med en iPad?

Ursprungligen av Ovsing:

Jag har en Sony Erricsson X10i med wifi thetering, den borde väll också fungera med en iPad?

Ja, det ska fungera. Har du försökt men fått problem, vad händer i så fall?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-09 10:49
Ursprungligen av Ovsing:

Jag har en Sony Erricsson X10i med wifi thetering, den borde väll också fungera med en iPad?

Absolut fungerar det, har du en enhet som kan agera hotspot och då skapa ett WiFi-nät så kan alla WiFi-produkter ansluta till detta nätet...inklusive iPad.

Som akerstrom säger så bör du vara medveten om att du missar GPS'en om du inte väljer en 3G-modell.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-09 09:39

@akerstrom

Nej, jag har ingen iPad ännu, men funderar på att skaffa en, och om wifi thetering fungerar, så är det ju onödigt att köpa
en platta med 3g.

Tänk på att du får med en gps också när du köper 3G, kan vara bra att känna till.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-09 13:47

@zinned

Okej, det låter ju bra, gps har man ju i telefonen, så det spelar ju mindre roll

  • Medlem
  • 2011-03-28 19:45

Betänk också att tethering är något av en batterivampyr, iallafall med iPhone.

Hur är det med iphone 3GS? Funkar det med den?

Ursprungligen av MrParanoid:

Hur är det med iphone 3GS? Funkar det med den?

Nej, inte utan jailbreak.

Ursprungligen av Capeman:

Nej, inte utan jailbreak.

Do'h! Men det blir ett köp ändå ;). iPad 2 16gb svart

Jag kanske är ensam om detta, men om jag slår på internetdelning och bluetooth så kan jag ansluta ipaden till min iphone 3gs via bluetooth. Funkar bra, även om jag läst att det inte är samma hastighet som wifi.

Däremot drar det ju batterier som bara den. Så det kräver ju att man har en laddare till hands. Och jag har läst (men inte testat) att även när man laddar drar iphonen mer ström än vad laddaren klarar av att tillföra, så batteriets styrka minskar iaf... Kanske beror på vilken laddare man kör, för det låter ju lite otroligt....

  • Medlem
  • Orust
  • 2011-03-31 07:33

Det fungerade fint med min 3gs också.

Inga problem alls att surfa i alla fall.

Gjorde en mätning nu, ca: 1.5 Mb/s både upp och ner med bluetooth.
Wifi avstängt på både iPad och iPhone.

Senast redigerat 2011-03-31 18:35
1
Bevaka tråden