Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2011-03-28 20:44
Ursprungligen av PeeMaN:

Surt och jävligt är det. Jag brukar skälla ut de där företagen efter noter och säga att deras chaffis får bannemig ringa iaf en timme innan så att man slipper vara fänglsad i sitt eget hem!

Det är ju inte deras fel, tyvärr. Det är ju idioterna i USA som envisas med att använda expressföretag. Den här diskussionen har vi haft säkert ett par miljoner ggr på 99 eftersom det inte är ovanligt att folk beställer prylar från.. apple.. Men det är faan inte deras fel

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-29 16:22

Nu i dessa däckbytartider kan jag bli lite lack på däckbranschen. Snål som man är beställer man gärna däcken på nätet, och låter sedan en "monteringspartner" till nätfirman kränga på den nya däcken på fälgarna och montera dem på bilen. Hur hittar man dessa fristående däckfirmor där man inte får känslan av kolsvarta pengar, Fas 3 eller papperslöst slaveri? "Ägaren" är aldrig på plats, underhuggarna kan knappt svenska och kan i bästa fall bara själva hantverket, inget om produkterna. Lokalerna är ofta extremt stökiga och skitiga.

Jaja, man får vad man betalar för...

Ursprungligen av planB:

Lokalerna är ofta extremt stökiga och skitiga.

Jaja, man får vad man betalar för...

Brukar däckbytarna komma och kritisera din arbetsmiljö? Du behöver ju inte vara i deras verkstad när de byter däck på fälgarna eller hjul på bilarna.

Sedan vad gäller din fråga så tar du ju bort en stor del av deras inkomst genom att inte köpa däck från dem, så vad förväntar du dej?!

Jag hade inte heller varit speciellt glad i att göra ett billigt däckbyte åt någon som är för snål att köpa däck av mej, så ja, du får vad du betalar för.

Scenario: Du har en Mac butik/verkstad och säljer RAM minne, in kommer någon som köpt minne på nätet, billigare och vill att du ska byta det åt honom/henne billigt och snabbt... ?

Så, nu blev du ännu gladare...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-29 22:16
Ursprungligen av LCR:

Brukar däckbytarna komma och kritisera din arbetsmiljö? Du behöver ju inte vara i deras verkstad när de byter däck på fälgarna eller hjul på bilarna.

Sedan vad gäller din fråga så tar du ju bort en stor del av deras inkomst genom att inte köpa däck från dem, så vad förväntar du dej?!

De där tomtarna har inga egna lager av däck utan lever på att vara monteringspartners åt internethandlare. Ofta har de någon bilservice-verksamhet i botten.

Ursprungligen av planB:

De där tomtarna har inga egna lager av däck utan lever på att vara monteringspartners åt internethandlare. Ofta har de någon bilservice-verksamhet i botten.

Tar du alla däckverkstäder i ett svep ?!

Rimbo Däckservice och Ragges Däckservice i Rimbo är raka motbevisen i alla fall, sedan kan jag inte svara för alla verkstäder inne i stan och nere i Götet...

  • Oregistrerad
  • 2011-03-30 09:53
Ursprungligen av LCR:

Tar du alla däckverkstäder i ett svep ?!

Är det inte lite så att svensson generellt har dålig tidsuppfattning eller planering och alla ska byta däck exakt samtidigt? Om jag vore däckfima skulle jag bli förbannad på att alla verkar vilja byta däck exakt samma dag två ggr om året

Personligen föredrar jag att betala lite mer och kunna gå tillbaka om något är fel. Har köpt däck för 3000:- styck från stora kända tillverkare som inte gått att balansera. Vad gör man då när däckförsäljaren skyller på monteringen och monteringsverkstaden skyller på däcket?

Ursprungligen av pmarriott:

Personligen föredrar jag att betala lite mer och kunna gå tillbaka om något är fel. Har köpt däck för 3000:- styck från stora kända tillverkare som inte gått att balansera. Vad gör man då när däckförsäljaren skyller på monteringen och monteringsverkstaden skyller på däcket?

Det blir spännande. jag beställde nyss nya däck till Miatan från bythjul.com:)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-03-29 20:46

Matte D är inte lätt.

Min fru och mina barn har skaffat ett piano !!! Aarghh!!

Ursprungligen av LCR:

Min fru och mina barn har skaffat ett piano !!! Aarghh!!

Lite Für Elise framåt nattskiftet är väl aldrig fel

Ursprungligen av Engalunda:

Lite Für Elise framåt nattskiftet är väl aldrig fel

Hade inte varit så dåligt om i alla fall EN av dem kunde spela...

Ursprungligen av LCR:

Min fru och mina barn har skaffat ett piano !!! Aarghh!!

Det kunde varit värre. De kunde skaffat en fiol. Eller trummor.

Ursprungligen av pmarriott:

Det kunde varit värre. De kunde skaffat en fiol. Eller trummor.

Lättare att flytta, bära. Jag var tvungen att släpa in åbäket!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-01 23:53
Ursprungligen av LCR:

Min fru och mina barn har skaffat ett piano !!! Aarghh!!

hej katten det svänger ju

Snackar vi el eller hederligt 100-200 kg åbäk .

Ursprungligen av CUBEIS:

Snackar vi el eller hederligt 100-200 kg åbäk .

Gaveau Piano

Som det på bilden fast från mitten på 50-talet. Serienummer 105***

Inser hur sjukligt mycket tid jag sitter vid datorn...

Mina föräldrar har ett självspelande piano som styrs med pappersrullar. Det är tungt:)

Edit: Det ska säljas och jag måste hjälpa till att få ut det ur huset (så där, nu blev också detta inlägg on-topic fast inte lika klurigt som LCRs svar nedan:))

Senast redigerat 2011-04-02 10:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Mina föräldrar har ett självspelande piano som styrs med pappersrullar. Det är tungt:)

Det har min styvsvärmor också.

Japp, jag har TVÅ svärmödrar!! (så, nu håller jag inlägget on-topic)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-02 20:54

Är riktigt förbannad just nu. Gick ner i mitt förråd för att hämta några prylar och upptäckte att där varit inbrott. Allt som fanns där ligger i en stor hög med sönderrivna kartonger. Tältsängen hittade jag i ett annat förrådsutrymme tillsammans med lite andra saker. *Skakar av ilska*

Senast redigerat 2011-04-02 21:08
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-04-02 20:56
Ursprungligen av joakimo:

Är riktigt förbannad just nu. Gick ner i mitt förråd för att hämta några prylar och upptäckte att där varit inbrott. Allt dom fans där ligger i en stor hög med sönderrivna kartonger. Tältsängen hittade jag i ett annat förrådsutrymme tillsammans med lite andra saker. *Skakar av ilska*

Stackars dig! Så himla trist

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-02 21:17

Klappträn som försöker stjäla en tältsäng…

Jag är sur för att jag är heartbroken. Ursäkta om jag låter blödig, men va fan. Det här skulle ju inte hända igen.

Ursprungligen av Capeman:

Jag är sur för att jag är heartbroken. Ursäkta om jag låter blödig, men va fan. Det här skulle ju inte hända igen.

Slut?

Ursprungligen av LCR:

Slut?

Ja...

Ursprungligen av Capeman:

Ja...

Prince - Spotify ?!...

Ursprungligen av LCR:

Tack, blev genast på bättre humör!

Ursprungligen av joakimo:

Mycket tråkigt, aldrig kul när sådana saker händer.
Kom igen och var stark!

Tack, jobbar på det! Och surt som fan att höra om förrådet...

Ursprungligen av Capeman:

Tack, blev genast på bättre humör!

Uneedthatloverlikeaholenyohead

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-02 21:35
Ursprungligen av Capeman:

Jag är sur för att jag är heartbroken. Ursäkta om jag låter blödig, men va fan. Det här skulle ju inte hända igen.

Mycket tråkigt, aldrig kul när sådana saker händer.
Kom igen och var stark!

Bevaka tråden