Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från Macbuzzer, MacFriendly, MacUpdate, m.fl

Tråden skapades och har fått 265 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-13 21:33

Samma här, ett litet paket införskaffat

Kul med sådana paket Bra spel med måste jag säga.

Strålande tips! Köpte jag med, känns ju dumt att låta bli!

Nån som lyckats hitta vad systemkraven är för Mac? 10.5? GMA?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Nån som lyckats hitta vad systemkraven är för Mac? 10.5? GMA?

Citerat från deras sida:
"The Mac versions currently require Mac OS X Snow Leopard (10.6) and the games will not run on Intel integrated graphics (used in many Windows netbooks / notebooks or cheap computer systems)."

Ursprungligen av citronsyra:

Citerat från deras sida:
"The Mac versions currently require Mac OS X Snow Leopard (10.6) and the games will not run on Intel integrated graphics (used in many Windows netbooks / notebooks or cheap computer systems)."

Tack, det hittade jag inte. Aningen tuffa krav, MacBooks/Minis före 2009 duger alltså inte. (Eller också gör de det ändå, ibland är kraven lite hårdare än verkligheten.) Men min 2009 MacBook skall nog klara dem.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Tack, det hittade jag inte. Aningen tuffa krav, MacBooks/Minis före 2009 duger alltså inte. (Eller också gör de det ändå, ibland är kraven lite hårdare än verkligheten.) Men min 2009 MacBook skall nog klara dem.

hmm...om du vill snåla så kan det kosta dig $1 att testa? Annars kan du alltid efter ge bort det som en fin present till någon som det kanske fungerar för?!

Har en MBP 2,66 4gb ram och dpå den kan jag inte köra spelen på höga inställningar =(

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-27 22:33

MacLegion har släppt en bundle som är tillgänglig i c:a 2 veckor: MacLegion Spring Bundle 2011

Ursprungligen av TUAW:

The bundle consists of ten apps, with retail prices ranging from $20 to $99. Here's the lineup:

Prosoft's Data Rescue, a powerful data recovery and repair tool
Telestream's ScreenFlow, a screencasting capture & editing tool
Contactizer Pro, a personal information and task manager
Intego VirusBarrier X6, an antivirus utility
ForkLift 2, an FTP/SFTP and WebDAV client
LaunchBar 5, a menubar utility for launching apps and finding files
Amadeus Pro, a sound editor
Radio Gaga, an internet radio recording manager
Printopia 2, an AirPrint enabler for Mac
MacPilot, a settings tweaker and preference manager

MacLegion bundle focuses on utility, value

Ursprungligen av Drakfot:

MacLegion har släppt en bundle som är tillgänglig i c:a 2 veckor: MacLegion Spring Bundle 2011

Köpte den igår, mest för att få ScreenFlow till halva priset, resten var bonus.

Ursprungligen av Adrian B:

Köpte den igår, mest för att få ScreenFlow till halva priset, resten var bonus.

Grrrrr Jag hade förträngt det paketet. Har så mycket program som jag inte ens hunnit testa men ScreenFlow för drygt 300 är ett "kap" så det blir väl till att ta fram kreditkortet.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-16 16:25

Bundlehunt 4 är ute!
BundleHunt - The Greatest Design Treasure

Ursprungligen av Bundlehunt:

BundleHunt 4 now on sale with unprecedented value for Mac users and designers.
BundleHunt - The Greatest Design Treasure has begun its two weeklong software bundle sale of some of the hottest apps for Mac OS X and an awesome set of design goodies. Featuring 13 popular Mac OS X applications and design resources normally valued at over $785 for just $49.99 at a 93% discount.
There's some great apps here that almost anyone should find tempting including:
- Snippets(priced at $39),
- ColorSchemer Studio 2 (priced at $49),
- WPBundle & IconJar - 3 WP Themes of your chioce (priced at $100),
- ShoveBox (priced at $25)
- Layers (priced at $25),
- Decompose (priced at $30),
- ThemeFuse - 3 WP Themes of your chioce (priced at $147),
- Symbolicons (priced at $37), the full set of stylish and unique icons.
- Picons(priced at $42), the full set of stylish and unique icons.
- SmashingMagazine’s newest 3 e-books (priced at $29).
- Tapptics (priced at $49), we got you amazing collection for building your mobile app.
- WeGraphics (priced at $187), hanpicked collection of design resources.
In all, there are 13 applications and products included in the bundle, all for an amazing price - $49.99.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-16 23:52
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-06-01 23:43

MacBundler - Boriz Continuum Uprez + 9 st andra program

MacBundler
10 st program för $49.99

DVD Art professional Volume 4
Boriz Continuum Uprez
Vitamin R
Big mean machine folder
Secrets of Da Vinci Game
MacJournal
Espionage
Inpaint
Easyframe
Client Folder Maker 3.5
Folder Brander

Jag köpte den själv för att få Boriz Continuum Uprez till ett bra pris

Senast redigerat 2011-06-02 00:51

Nytt paket från Bundleecious också:
Bundleecious - Buy Now 10 apps for Only $29.99! Save 90%!

Så är Macbuzzer igång igen. Som vanligt med lite "buzz" före
Denna gång får man Thought om man svarar på 10 frågor.
Macbuzzer: The Gameshow

kan man inte lägga in dold "spoiler"?
Ok - den som vill ha svaren för att snabbt få programmet och 50 % rabatt på ett antal andra
Answers.txt

Vi kanske ska tillägga att macbuzzer nu även ger DeskScribbler (10.6 only) till de som twittrar om paketet, dvs inget köpkrav.
Köpa? Nja, inser att jag redan har de flesta. Det är ju lite rundgång i paketen. Men priset under 150 kr är sympatiskt

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-06-18 01:41

Flyttar min bonus-länk hit

Macbuzzer
köper två via din "bonus"-länk så får du också: Interarchy, Cockpit, IconBox 2.0, Renamer Deskscribble

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-20 09:34

The AppStorm Freelance Mac App Bundle is on Sale! | Mac.AppStorm

Prisvärt. Enda haken är väl att man vill ha de här programmen via App Store. Men ja, bästa bundlen på ett bra tag.

Dags för The Humble Indie Bundle #3 (pay what you want for five awesome indie games)
(som vanligt betalar linuxfolket mest ...)

I detta paket ingår spelen:
Crayon Physics Deluxe
Cogs
VVVVVV
Hammerfight
And Yet It Moves

Rabatt på hela Metakines produktportfölj i två dagar till. Man tar 50 USD för följande nio progam:

Citat:

DVDRemaster Pro 7.1.1 Duplicate, burn or convert DVD movies to iPod, iPhone or Apple TV.
Decompose 1.2 Easily and seamlessly extracts objects from images.
Aurora 4.2 iTunes alarm clock; wakes your Mac and plays music.
Mac DVDRipper Pro 2.2.1 DVD ripping tool.
Magic Launch 1.4.3 File launching preference pane.
Hands Off! 1.1.2 Monitor and control application access to your network and disks.
Kostumm 1.0.1 Add effects to your video chats.
Back In Focus 1.0 Refocus blurry images.
Video Rotate 1.0 Rotate videos

Läs mer på MacUpdate som administrerar paketförsäljningen.

Nytt paket från mupromo, 49.99 dollars, gäller 2 veckor frammåt:

* Toast 11 Titanium
* Printopia
* Data Rescue 3
* FX Photo Studio Pro
* Fantastical
* iStat Menus
* PhoneView
* Concealer
* EarthDesk
* Mellel
* Bookends

Mer info: https://www.mupromo.com/?ref=7299

Senast redigerat 2011-09-07 10:01
Ursprungligen av yabbah:

Nytt paket från mupromo, 49.99 dollars, gäller 2 veckor frammåt:

* Toast 11 Titanium
* Printopia
* Data Rescue 3
* FX Photo Studio Pro
* Fantastical
* iStat Menus
* PhoneView
* Concealer
* EarthDesk
* Mellel
* Bookends

Mer info: https://www.mupromo.com/?ref=7299

Till det kan man nu lägga att man får
MacFonts Complete 1.0, 2,000 professional grade fonts.
om man twittrar om paketet - man behöver inte köpa det
https://www.mupromo.com/fall11/twitter/connect.php

MacLegion Fall Bundle 2011

10 program för $49.99, plus ett bonusprogram till de 9000 första.

Corel Painter Essentials
Rapidweaver
Bannerzest pro
Postbox
Devonthink pro
Switch publisher extras
Disk drill pro
Checkup
Voila
Fumy

Bonus: Cleanmymac

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-15 07:49

Toast 11 samt Data Rescue är lockande i den packen.

Ursprungligen av Drakfot:

Toast 11 samt Data Rescue är lockande i den packen.

Och Mellel, en lite mer seriös ordbehandlare än Pages. Jag har testat Mellel lite tidigare, på jakt efter en vettig ordbehandlare, men kom inte så långt då. Bookends är ju referenshantering för Mellel, jag har inte testat det men bara att försöka lösa det problemet alls är en positiv sak. Fokus på lite mer krävande dokument alltså.

Data Rescue är ju den sortens program som man aldrig får för många av. EarthDesk är mest en kul grej men den duger bra som bonus. FX Photo Studio Pro behöver testas för att avgöra vad den är värd - någon som testat? Vore kul att höra en åsikt.

Bästa paketet på länge. Jag köpte nästan med en gång.

Köpte också det nya från mupromo, de hade lyckats hitta flera program jag inte hade (har gått lite inflation på program på sistone, antingen har man redan licens eller så är det ointressanta program i många programpaket). Toast känns väl inte lika hett nu som för tio år sedan, men det är rätt användbart när man behöver det.

Fantastical hade jag dock redan (och gillar skarpt!), så den licensen skänkte jag till frun, väldigt smidigt att de byggt systemet så att man enkelt kan skänka iväg vissa licenser.

Förra gången Toast var med i en bundle så uppdaterades det till en ny version alldeles efteråt. Kanske detta innebär att Toast 12 ligger runt hörnet?

Så klev även jag på tåget efter att ha kollat av vem som saknar program i bekantskapskretsen. Håller med om att enkelheten att skänka licenser gör paketet mer attraktivt. Visst är paketen en blandning för att man ska kunna testa några nya okända program men när man sitter med 3-4 licenser till samma program då är det trevligt att istället kunna skänka det till någon som får testa. Ska bli kul att testa Mellel. Kanske kan jag komma överens med det något jag inte gjort med Pages

johan_tanying Du har nog rätt om Toast. Förra gången var ju inte den första gången de var med i ett paket strax före ny version

Ursprungligen av macwitty:

SSka bli kul att testa Mellel. Kanske kan jag komma överens med det något jag inte gjort med Pages

Samma här. Pages har jag haft för mycket problem med. Jag försökte gå över till LyX i stället, men den havererar lite för lätt när man gör någonting udda. Skitsnyggt, men när jag inte kan få till referenser utan att hela dokumentet pajar så går det ju inte. Mellel är i stort sett det enda mer som finns i nischen ambitiösa ordbehandlare. Det är kanske dags för en vi-som-lär-oss-Mellel-tråd?

Ursprungligen av Adrian B:

Fantastical hade jag dock redan (och gillar skarpt!), så den licensen skänkte jag till frun, väldigt smidigt att de byggt systemet så att man enkelt kan skänka iväg vissa licenser.

Vänta nu, det har jag inte sett! Var fanns det nånstans?

Bevaka tråden