Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken operatör ska jag välja?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-20 10:09

Inom c:a en månad ska jag köpa mig en iPhone med ett företagsabonnemang. Min fråga är: vilken operatör ger mig bäst total kundupplevelse?

Mitt beteende ser ut ungefär såhär:
- surfar mer än jag ringer (om man nu kan jämföra dessa båda). Jag kör tethering då & då, så en stor månadssurfpott är av godo
- sms:ar kanske 20 ggr/mån
- mms:ar kanske 5 ggr/mån
- vet inte hur mkt jag kommer att ringa, men säg... 1000 minuter/mån

Jag kommer att skaffa en iPad inom kort, och vill då ha möjlighet att haka på ett tvillingkort. Vill såklart ha möjlighet att ringa mha Viber/Skype, så operatörer som blockerar IP-telefoni går bort. Antar att 3G-täckningen är relativt likvärdig för de platser jag rör mig inom (stockholmsområdet).

Så, vilken operatör ger mig bäst pang för pengarna? Man kan ju anta att en V.5 av iPhone kommer under året, så jag har funderat på att skaffa en 3GS med kortare bindningstid så att jag kan kliva över till en ny nalle, men det kanske inte finns några sådana alternativ?

Har du någon input som kan hjälpa mig i rätt riktning är jag tacksam.

Telenor, inget tak på dataanvändning (eller sänkning av hastighet). Tvillingkort funkar fint, har det själv. All VoIP funkar som det ska.

Inga problem med täckning för mig i Stockholm och runtomkring.

Sen vilket abonnemang just du ska ha får du kika på själv utifrån dina behov/plånbok.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-20 10:21

Tack. Verkar som affärspaket Flex kan vara något.

Har förtydligat trådens rubrik, och flyttat tråden till rätt forumdel.

/Mod

1
Bevaka tråden