Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidskodfråga från Avid till FCP via QT Pro Res

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Sitter med Avid material som är inspelat på 16mm. Jag vill få ut detta från Avid till Final Cut för att sedan klippa i FCP. Jag exporterar materialet via Avid Quicktime Pro Res 422 HQ. Det funkar. Dock så vet jag inte om exporten inkluderar materialets tidskod så att jag slutligen kan göra en proper EDL. Någon som vet om det fungerar?

MVH - Anders

ProRes/QT tar med sig timecode. Om man måste ställa in det vid export minns jag inte - jag tror att det är factory preset...det är självklart liksom...tc ska alltid hänga med.
Om du tittar på en fil med QT7pro så ser du om tc är med. TC visas i en speciell liten ruta (nere på listen om jag minns rätt).

Ursprungligen av anders gbg:

Hej.

Sitter med Avid material som är inspelat på 16mm. Jag vill få ut detta från Avid till Final Cut för att sedan klippa i FCP. Jag exporterar materialet via Avid Quicktime Pro Res 422 HQ. Det funkar. Dock så vet jag inte om exporten inkluderar materialets tidskod så att jag slutligen kan göra en proper EDL. Någon som vet om det fungerar?

MVH - Anders

1
Bevaka tråden