Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalare till iPhone m.fl. för tolkuppdrag

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag arbetar med ett tjugotal telefontolkar som hjälper mig och mina coacher att tolka samtal med nyanlända. Det funkar som så att man ringer upp telefontolken som då översätter ett samtal via sin mobil.

Ett problem är då att micken och högtalaren är för svaga för den som sitter i samtalet med den nyanlända. Tolken hör inte vad vi säger och vi hör inte vad tolken säger.

Därför undrar jag om någon där ute vet om det finns någon smart och inte alltför dyr lösning på problemet? Max 200-300 kr är önskvärt... Vet att det finns dyra lösningar men jag har behov av många enheter så då måste det vara lite mer budget.

Är verkligen mikrofonen inte tillräckligt känslig? Känns som att det borde räcka med en billig extern högtalare typ PC-högtalare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-04 10:32

Det finns flera BlueToothhögtalare med inbyggd handsfree på t ex Teknikmagasinet, runt 500 kr.

Bra, tack! Jag ska kolla Teknikmagasinet och liknande.

Hade alla använt iPhone hade det varit enklare. Nu har några stenåldersmobiler, några htc, några SonyEricsson, några iPhone osv. Det kräver lite mer anpassningsbar lösning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-05 15:39

Har alla BT borde det funka oavsett vilken telefon de har.

1
Bevaka tråden