Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se historia på vilka program som varit aktiva?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-09 12:19

Kan man se historiskt vilka program som varit aktiva? Se belastning osv.

Slängde ett öga på server admin och blev fundersam på processor belastningen utan anledning sjunkit till snudd på ingenting, men sen bara hoppat tbx till normal belastning igen. Är inget problem direkt, bara nyfiken.

Servern är en PMG5 2x2,0ghz 5G ram, med OS 10.5.7 installerat.

Har sett detta fenomen flera gånger. Har kollat i loggar och så. Vad jag fann var då servern blev varm så ökade processorn radikalt och slutade lika abrupt när den var sval igen. Kolla om det inte var problemet.

Ursprungligen av Sweet_112:

Har sett detta fenomen flera gånger. Har kollat i loggar och så. Vad jag fann var då servern blev varm så ökade processorn radikalt och slutade lika abrupt när den var sval igen. Kolla om det inte var problemet.

Jag tror nog på att det är tvärt om, när processorn får jobba så blir servern varm och när processorn slutar jobba så svalnar den.

Ursprungligen av mendezzz:

Jag tror nog på att det är tvärt om, när processorn får jobba så blir servern varm och när processorn slutar jobba så svalnar den.

Det trodde jag med först, men det är faktiskt tvärtom på de servrar jag haft problem med de senate veckorna. Värme + hur fort fläktarna kör ger dessa ökade belastningar på servern. När den kylan hinner ikapp i serverrummen så blir det dessa tapp.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-16 10:11

Servern gör busenkla saker som VPN, OD över 5klienter, kalender och lite filhantering, en normal arbetsdag går belastningen aldrig över 20%...nu under semestern så händer absolut ingenting ändå får datorn "hicka".

Hittade ev. en detalj under energispar funktionen, se bifogaf bild, man kan välja hur datorn ska arbeta, kanske kan vara något?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-05-04 22:49

Väcker liv i en väldigt gammal tråd.

Av en slump hittades ovan nämnda "problem". Det var helt enkelt mjukvaran "Server Admin" som ökade processorbelastningen en smula medans den var igång. Så fort man stängde ner programmet så var servern tbx i normalläge igen.

1
Bevaka tråden