Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dina podcast-favoriter

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-04-16 08:46

http://www.pray-as-you-go.org/index.htm.

Dagliga böner i ignatiansk anda.

pris?

vad ligger priset på för dessa prenumerationer ungefär?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-16 09:00

hej domstol
tekno
på minuten

reklam i podcasts?

Hej!

sitter och skriver en magisteruppsats om podcasting i marknadsföringsavseende och undrar om någon stött på reklam i de podcasts ni laddat ner? vilka i så fall? hur fungerar de? kan man hoppa över reklamen? finns de med i själva podcasten eller när man laddar ner?

SVT Rapport
Ask a ninja (cp-bra )
PC Gamer Podcast

ang reklamen skall PC Gamer börja med det, återkommer.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-18 20:47

gratis:D

Ursprungligen av troy100:

gratis:D

vi igen Tror du det kan vara så att den är gratis pga av att den har reklam? jag antar att vi pratar om samma podcast som innan (inside mac tv)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-19 14:28

nej det är inte i många podcast som det är reklam i.
men dom som har reklam skulle nog inte ta betalt för det om de inte hade reklam.
podcast är ofta bara som ett kompliment till annat som de håller på med.
tex. SR podcast är ett kompliment till den vanliga radion, men SR får ju in pengar från tv licens och arr inen reklam...

tänkte jag skulle testa detta så jag prenumererade på homestarrunner... tryckte på prenumerera, hämtade alla avsnitt som låg i underkategorien... men nä rjag uppdaterar ipoden får jag bara ner ett avsnitt? alltså det jag tryckte på när jag prenumererade... what to do what to do what to do?

jag får alltså in det avsnittet markerat i rött på ipoden, men alla under-avsnitt i blått kommer inte med? why?

EDIT: nu verkar det löst sig av sig själv...lagom efterblivet...men någon som har svar varför det inte la till sig direkt?

EDIT igen: nehe, det hade det inte, för nu när jag vill ha fler så läggs de inte till iaf....jag blir tokig!

edit: den hade ställt in sig på manuell uppdatering, och på nåt vänster så gick det bara då dra över 1 avsnitt första gången, sen alla avsnitt av en hel podcastserie och nu när jag tittade igen och valde automatisk synkning med alla podcast så verkar den dra alla......galet konstigt fel.

Jag vill bara veta om nån vet om det finns podcast till tvserien"Lost" vill bara veta.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-23 18:21
  • Medlem
  • 2006-04-30 12:07

P3 Hej Domstol är det bästa radioprogrammet i världen. Humor på hög nivå.

P3 Hej Domstol och P1 Public Service (också ett humorprogram, med inriktining på imitationer av kända människor och politiker) är mina favoriter. Skulle gärna hitta lite fler humorprogram för dessa två räcker inte så långt. Nån som har tips?
Har testat Ricky Gervais show men den föll mig inte riktigt i smaken (trots att jag älskade The Office)

En annan miss(?) är att det inte i iTunes går att få länken direkt till podcasten, det är lite trist för annars kunde man lägga in länkarna direkt här, så slapp folk leta.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-29 07:09

de finns på iTunes music store och så har sr några bra.

ja men finns det inga tx simpsons med film ?? för annars e de väll bara en som berättar ?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-29 15:09

ne det finns ingen simpsons med film,

Bland de bästa Pod-casterna är "Hi My Name is Mark", med Mark Hoppus från blink-182..

Jag prenumererar på SR P1 Tekno (teknikprogram) och P3 Hej Domstol (amatördomstol)

Finns de möjlighet att be om en uppdatering på vad folk följer? Behöver lite tips på podcast att lyssna samt se på, så de vore kul att höra vad ni alla följer idag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-21 16:32

P3 Dokumentär
P3 Sommar
Slashat
Macbreak weekly

Savage Love Podcast
Skeptikerpodden
The Talk Show
P1 Godmorgon världen
P3 Dokumentär

Godmorgon, världen! (SR P1, väldigt allmänbildande)
Tankesmedjan (SR P3, oftast bra satir)
Spanarna i P1 (oftast mycket underhållande och intellektuellt)
På minuten i P1
P3 Dokumentär (också detta väldigt allmänbildande)
Kaliber i P1
Medierna i P1
This American Life (ny bekantskap, rekommenderas!)
Webbradion

Ja, jag har mycket fritid

The Sceptics Guide To The Universe

Tack för tipsen, ska genast gå igenom dessa!

Bandit Rock - Magnus Betnér på bandit.
The Bugle
Fredrik och Filip
Judge John Hodgeman
Skeptikerpodden
Humanistpodden
Skeptics guide to the universe
p3 dokumentär
Ricky Gervais podcast
sommar
WTF with marc maron
David Mitchells Soapbox
Till slut kommer någon att skratta TSKNAS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-06 19:45

För mig är den riktiga häftiga grejen med podcasts att man kan lyssna på riktigt smala ämnen och program som inte gjorts av "stora bolag".
Mina favvisar just nu:

Tech news today
Macbreak
The morning stream
Marketing over coffee
The Orvis fly fishing guide podcast
This week in Google
Podcasters Emporium
Bitar till kaffet
Grammar girl
... och min egen förstås: Flugfiskeradion

//Jesper

Senast redigerat 2011-05-06 19:58
Bevaka tråden