Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hittar min nya Mac en fil i backup gjord på Time Capsule av en annan Mac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag bytte för nån månad sen dator.
Jag gjorde mig av med den gamla datorn ett tag innan jag fick den nya. När den gamla såldes så lade jag över allt jag ville spara på en backupdisk. Detta lades sedan in på den nya datorn när den levererades.

Jag har en time capsule, så egentligen kunde jag ju kört igång den nya datorn från den, men då det bara var en mapp med lite grejer som behövde sparas, så kändes det enkelt med att bara låta den flytta över via backupdisken.

Till problemet. Jag skulle nu börja jobba i ett gammalt indesigndokument och ser då att jag någon gång, troligen innan jag bytte dator, har kastat fel dokument ipapperskorgen. Dokumentet jag nu öppnar är i princip tomt, vilket inte är så bra...

I normala fall hade jag ju nu dragit igång min time capsule och rullat tillbaka i tiden tills jag hittade dokumentet innan min tabbe. Men hur gör jag nu? Jag verkar ju inte kunna komma in på förra datorns time capsule-backup.

Jag testade att köra igång flyttassistenten och valde att endast flytta filer. 6,6gb ville den flytta. Men nu när den är klar så hittar jag inget nytt på datorn förutom följande mappar:
"Adobe (från den gamla mac-datorn)"
"Canon (från den gamla mac-datorn)"
"Library (från den gamla mac-datorn)"

Men några nya filer verkar jag inte hitta.

Nån som har kolla på detta och kan hjälpa mig att dels bena ut hur flyttassistenten funkar och dels hur jag hittar mitt gamla korrekta dokument?

Tack på förhand!

Tydligen ska man:
"hålla in alt-tangenten och klicka på time machine symbolen"

Gjorde en sökning på forumet innan min fråga, men hittade ingen passande tråd. Men jag måste ha ögnat igenom trådarna för snabbt för nu såg jag flera passande trådar i tipsen på "liknande diskussioner"... Och där får man tipset ovan.

Jag ska testa när jag kommer hem ikväll.

(Jag funderar dock fortfarande på vart de där filerna tog vägen som flyttassistenten flyttade över tog vägen.)

Jag gjorde som nämnt ovan, och valde "bläddra på andra time machine hårddiskar, men inge hårddisk dyker upp. Nån som vet vad jag gör för fel?

Ursprungligen av gabbbahey:

Jag gjorde som nämnt ovan, och valde "bläddra på andra time machine hårddiskar, men inge hårddisk dyker upp. Nån som vet vad jag gör för fel?

Har precis skaffat mig en iMac 27" och en Time Capsule 1Gb, har sen tidigare en Macbook Pro och en iMac 20". Nu har jag gjort en första backup på alla 3 datorer.

Så nu skulle jag vilja komma åt en del av filerna som ligger på på Time Casulen från iMac 27". Backupen/filerna som jag vill komma åt kommer från Macbooken.

Jag har gjort som gabbahey, hållt ner Alt knappen för att komma åt den extra menyn "bläddra på andra time machine hårddiskar" men det är bara iMac 27" backupen som visas....så jag frågar samma fråga som gabbahey, vad gör jag för fel? Någon som vet?

1
Bevaka tråden