Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara anteckningar i iPhone?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-11-07 20:02

Eh, nej där finns inga anteckningar, är det inte bara de som är gjorda i mail anteckningar som finns där. Dom här är skrivna i Antecknigar appen i iPone

iPhones Anteckningar och Anteckningar i Mail är kopplade till varandra vid iPhone-synkning via iTunes. Exakt hur denna sammankoppling är funtad är det mycket svårt att förstå - det är inte tvåvägs och raderar man på ena så raderas kanske på andra...beroende på om man raderade på iPhone eller i Mail. Hela upplägget är en katastrof och en pinsamhet för Apple. Jag använder inte Anteckningar i iPhone längre - kör med Anteckningar i Mail - som ju finns både i Mail på Macen och i iPhone - och på detta sätt har jag garanterat alla anteckningar synkade på alla mina Macar och min iPHone och superbackuppade så att säga...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-07 20:34

För mig verkar som om anteckningarna från iPhonen hamnar i Mail vid varje synkning, det blir alltså många upplagor av samma anteckningar i Mail på Macen.
Därför har jag stängt av den funktionen i Mail. På Macen alltså.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-05 10:11
Ursprungligen av Konrad:

För mig verkar som om anteckningarna från iPhonen hamnar i Mail vid varje synkning, det blir alltså många upplagor av samma anteckningar i Mail på Macen.
Därför har jag stängt av den funktionen i Mail. På Macen alltså.

För att slippa få anteckningarna i mailkorgen så gå in på respektive Konto under Inställningar. Gå sedan in på Brevlådefunktioner och bocka ur Visa anteckningar i inkorgen.

Då hamnar dom synkade anteckningarna endast under Påminnelser Anteckningar i Mail.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-07 22:01

Jag råder folk att skaffa evernote istället, funkar för iPhone, Webb, PC och Mac

Kort sagt: För oss med MobileMe som diggar att ha allt synkat hela tiden på olika enheter - UTAN hårdsynk med USB-sladd och annan skit - för oss är det till att göra våra anteckningar i Macens och iPhonens Mail-app.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-02-28 22:44

Komma åt anteckningar o göra i macen

Om jag har uppfattat grundfrågan i tråden så var det den jag själv hade för ett tag sedan.

Man kommer åt anteckningar i imail vid knappen uppgifter. Både att göra och granska iphone anteckningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-19 10:40

Jag gillar att bumpa gamla trådar istället för att skapa nya... Är det någon som kan rekommendera ett smidigt sätt att dela anteckningar/kom-ihåg-listor/ mellan Windowsmiljö och iPhones standardapp Anteckningar?

För att vara petig... jag är villig att använda en specialapp i Windows men inte byta Anteckningar på telefonen så Molnet går bort

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 11:13
Ursprungligen av FreddeB:

Jag gillar att bumpa gamla trådar istället för att skapa nya... Är det någon som kan rekommendera ett smidigt sätt att dela anteckningar/kom-ihåg-listor/ mellan Windowsmiljö och iPhones standardapp Anteckningar?

För att vara petig... jag är villig att använda en specialapp i Windows men inte byta Anteckningar på telefonen så Molnet går bort

Jag har valt att göra följande:
Skapa ett gratis Gmail-konto.
Använd detta enbart för anteckningar.
Detta kan du med fördel lägga i t.ex. outlook på PC:n och endast synka anteckningar både på iPhonen, iPad, Mac och PC:n.

Nackdelen är att det inte är pushstöd i iPhone och iPad dvs. välj inte exchange i iEnheten utan välj Gmail inställningen.

Fungerar kanon för mig.. Lycka till

EDIT: För mig så var inte USB-Sladd ett alternativ. Ville verkligen ha det via "molnet"..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-19 12:55

Tack Cokey, även jag har klippt alla mina USB-sladdar så don't worry... idag skriver jag anteckningar i Windows notepad, klistrar in dem i ett mail och mailar mig själv. Det fungerar men att KOMMA IHÅG att jag har ett antal mail med forget-me-not's i inboxen fungerar sällan. Jag ska fundera på det där med separat konto för notes.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-05-19 17:21

Annars kan jag bara varmt rekommendera SimpleNote. Finns flera program som synkar mot den databasen sen.
Kör Appen på iPhone/iPad, på Wins kör jag webbsidan.

Simplenote Downloads

Bevaka tråden