Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn vill radera min telefon och påstår att den är synkad mot annat itunes

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-05-23 01:18

Jag laddade ner en ringsignal från Free ringtones, themes, wallpapers, games. Millions of downloads for your mobile phone | Zedge och ville ha in den i telefonen. Pga Apple så kan man ju inte dra ner den direkt till telefonen utan måste ju tvunget gå via itunes. Jag fick in signalen där och ville synka den mot min telefon och får då upp denna jävla rutan:

Vad yrar datorn om egentligen?? När min iPhone 3G pajade så gjorde jag en säkerhetskopia av den på DENNA datorn. Sedan köpte jag en iPhone 4 och uppdaterade direkt och aktiverade via iTunes på DENNA datorn. Därefter installerade jag säkerhetskopian på min iPhone 4 så att jag fick in alla inställningar osv på min iPhone 4. OCKSÅ på denna datorn. Jag har inte installerat om denna datorn eller min telefon sedan jag köpte telefonen.

SÅ VAD är det som har ändrats på eget jävla bevåg? VARFÖR vill datorn inte göra som JAG vill?
Vad är det för bibliotek den talar om??

VARFÖR vill den radera HELA telefonen för en sketen ringsignal?? Ska den radera hela luren varje gång jag vill lägga in nåt i telefonen?

Har du synkat den mot en annan dator?

  • Oregistrerad
  • 2011-05-23 02:21
Ursprungligen av Johan Kybjär:

Har du synkat den mot en annan dator?

Nej...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-05-23 02:42

Samma iTunes kan ha flera olika bibliotek. Hur gjorde du för att få in ringsignalen i iTunes? Har du fört över musik eller annan media via iTunes förr?

Om du väljer "Radera och synkronisera" i dialogrutan kommer den bara att ta bort musik och film etc, inte personliga data och inställningar.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-23 14:41
Ursprungligen av Vassius:

Samma iTunes kan ha flera olika bibliotek. Hur gjorde du för att få in ringsignalen i iTunes? Har du fört över musik eller annan media via iTunes förr?

Om du väljer "Radera och synkronisera" i dialogrutan kommer den bara att ta bort musik och film etc, inte personliga data och inställningar.

Men alla program (appar) och spel då? Stannar de kvar? Jag gjorde som det stod i mailet jag fick från zedge. Jag öppnade filen i itunes och den kom in under en flik som heter ringsignaler. Sen skulle man bara synka stod det.Och då kom rutan upp. Har varken musik eller film i denna iphone eftersom jag kört via spotify tidigare.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-05-23 16:08
Ursprungligen av Elajtenworld:

Men alla program (appar) och spel då? Stannar de kvar? Jag gjorde som det stod i mailet jag fick från zedge. Jag öppnade filen i itunes och den kom in under en flik som heter ringsignaler. Sen skulle man bara synka stod det.Och då kom rutan upp. Har varken musik eller film i denna iphone eftersom jag kört via spotify tidigare.

Om du inte har synkat musik tidigare så är det säkert därför den säger sådär. Alla dina appar med personliga data etc. blir kvar även om du väljer att radera. Funktionen du har råkat ut för är till för att försvåra (pirat)kopiering mellan datorer via din iPhone eller iPod.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-23 17:47
Ursprungligen av Vassius:

Om du inte har synkat musik tidigare så är det säkert därför den säger sådär. Alla dina appar med personliga data etc. blir kvar även om du väljer att radera. Funktionen du har råkat ut för är till för att försvåra (pirat)kopiering mellan datorer via din iPhone eller iPod.

Så vad ska jag göra åt detta nu då?

Ursprungligen av Elajtenworld:

Så vad ska jag göra åt detta nu då?

Kör på och ta konsekvensen eller skit i det... Det finns liksom inget "att göra".
Det enda som "försvinner" är eventuell musik du syncat via annat itunes-bibliotek.

Ursprungligen av PeeMaN:

Kör på och ta konsekvensen eller skit i det... Det finns liksom inget "att göra".
Det enda som "försvinner" är eventuell musik du syncat via annat itunes-bibliotek.

Försvinner inte bilderna?

Skulle dina bilder raderas så har du i alla fall kvar bilderna från din senaste synkning med iTunes. Du gör väl regelbunden backup via iTunes?

Ursprungligen av hummel:

Skulle dina bilder raderas så har du i alla fall kvar bilderna från din senaste synkning med iTunes. Du gör väl regelbunden backup via iTunes?

Absolut, var mer en "förebyggande" fråga

Använd ett program som plockar ur allting ur den och återställ den.

Pod to Mac - iPod, iPad, iPhone Music Transfer Software

1
Bevaka tråden