Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta App Store och iTMS

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 00:09

Hur byter man store i iPhone 3G? Hittar inte last.fm-programmet i App Store, och kom sedan på att jag var inne i den svenska App Storen. Jag har ett konto i den amerikanska också och skulle gärna vilja kunna köpa lite låtar och så - särskillt nu när jag är utan dator några veckor...

du ska inte i sverige kunna handla låtar från amerikanska itunes. men det ar synd att det inte finns samma skit på våran.

Om du skrollar längst ner på "huvudsidan" i iTMS så finns där olika länder att välja på, bara välj United States där så ska det nog gå bra..!

Om du är inloggad på den amerikanska iTunes Store på iTunes i din dator och sedan syncar med din iPhone så kommer du vara inloggad på den amerikanska även i telefonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 10:28

Mjo, det är så jag gjorde förut, men just nu har jag ingen dator att synka mot så det blir lite svårt. Får försöka hitta någon lösning på problemet. Tack för era svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 21:25

Lånat en dator och synkat så nu funkar allt som det ska!

Hur har ni löst detta?

Jag har mitt svenska konto och kan byta till "U.S. store" men inte hämta applikationer utan att ange ett amerikanskt betalningsmedel. Så hur fixar jag detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 13:06

Jag har ett konto i den amerikanska iTMS också, så jag hämtar mina program och free single of the week och sånt därifrån. Se den här tråden för hur man köper sig ett konto på iTMS US.

Tackar!

Har någon lyckats kombinera två konton? Till exempel vissa program som hitta.se, tv.nu från svenska samt Google, Pandora och last.fm från amerikanska...

Ursprungligen av jacoblo33:

Tackar!

Har någon lyckats kombinera två konton? Till exempel vissa program som hitta.se, tv.nu från svenska samt Google, Pandora och last.fm från amerikanska...

Jag kombinerar två iTunes-konton och har köpt ett par iPhone-program via US iTunes Store och ett par från Svenska iTunes Store. Jag har inte upplevt några problem med programmen i iPhonen oavsett vart jag köpt dem.
Det enda man bör komma ihåg är att man ska vara inloggad på iTunes Store med det kontot man främst använder när man synkar sin iPhone. Det kontot som är inloggat är det kontot som iPhonen använder sig utav när man handlar via iTunes- eller AppStore.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 11:50

Njäae, det funkar tyvärr lite dåligt. Jag kör bara med de från den amerikanska storen just nu.

Jag får inte detta till att fungera...
Jag lyckades skaffa mig ett US account genom att uppge en Redeem code. (eftersom jag bara är ute efter gratis apps. Laddade ner Last.fm från amerikanska och skulle synka över till iPhonen då detta kommer upp:

"En del program i iTunes- biblioteket, bl.a. "Last.fm", installerades inte på iPhone-enheten eftersom du inte är auktiserad för dem på den här datorn. "

EDIT: Nu kom jag på vad jag gjorde för fel, satte ju upp konton på en annan dator och glömde auktorisera datorn jag syncar iPhonen med.

Mitt problem är att jag har två konton:

Konto 1: Svenska itunes store
Konto 2: U.S.

Använder konto 1 och fixade konto 2 med hjälp av en redeem code. Laddade ner google, aol radio och last.fm. Men när jag försökte föra över dem så ersattes samtliga program. Dvs det verkar inte som om jag kan ha mina 20 program för konto 1 och kombinera de med de amerikanska från konto 2.

Har ni haft det problemet också? och hur har ni löst det?

Skumt, jag har verkligen inte haft det problemet med mina apps.

Jag har det till och med ännu mera komplicerat. Jag har en iPhone 3G och min flickvän har en iPhone generation 1 (min gamla). Vi har varsin MacBook, så vi synkar inte på samma dator.
Jag har två iTunes-Store konton, ett amerikanskt skapat via "Redeem tricket" och ett "äkta" svenskt.

Min flickvän har 3 konton auktoriserade på sin MacBook, mina två konton och hennes eget. Vi kan båda använda samma apps på våra respektive iPhone's. En del av programmen är köpta med mitt svenska konto och en del med mitt amerikanska, men det är inget som har strulat till det för oss.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-21 09:52

Som en sidofråga, är det någon som vet om man kan ha samma konto för t ex både US och Sverige (givet att man lägger in ett amerikanskt kort då förstås)? Eller flyttas då kontot från svenska storen till US?

1
Bevaka tråden