Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behålla eller sälja? Konvertera mig!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-07-03 00:27

Jag köpte en vit ipad 2 32 GB i San Francisco för någon vecka sen, mest på grund av grupptryck då mina 3 kompisar också köpte, och har nu fått lite andra tankar. Har aldrig varit en Apple fan, och försöker hitta anledningar till att behålla den, då jag redan har en laptop och en Android mobil känns det lite onödigt...

Finns det några bra skäl till att behålla den? Det enda jag kan komma på är att få tillgång till App stores utbud och att den är soft att kolla bilder på. Det negativa är den rätt så dåliga upplösningen, att massor med appar körs i ett litet fönster som täcker 1/9 av skärmen, och att jag kanske skulle ha mer nytta av pengarna. Riktig beslutsångest!

Trivs du inte med den och inte ser vad du ska ha den till, sell it.

  • Medlem
  • 2011-07-03 18:58

Svårt att säga, har inte packat upp den än! Bara testat polarnas. Det är ju en ganska cool pryl och jag är en prylbög... Men vissa prylar kan man vara utan, frågan är bara hur mycket man kommer använda den...

Jag vet inte om det hjälper, men..

- slår alla laptops på bakissurfning i soffan/sängen! Orka sitta upp dagen efter
- Lättare att ha med sig på toaletten!

Och framförallt..

- helt överlägsen om du flyger mycket! 10 timmars filmtittande INGA PROBLEM!

Lycka till

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-03 21:53

Längst ner i högra hörnet har du "2x", klicka på den. Det gäller bara iPhoneappar, iPadappar fyller hela skärmen. Och har bättre upplösning.

vad betalade du för den?
vad är det för skillnad på US o EU versionen?
är det verizon eller AT&T versionen du har?
är det WIFI/wifi+3g?

som sagt du har en bra bärbar surfmaskin, mp3spelare, resesällskap.

saknaden av flash kan vara en avgörande faktor att sälja den.
klarar man sig utan det så är det en riktig bra liten sak.

själv fundera jag på om man skall köpa en ipad2/3 eller en Iphone 4s/5 istället i höst. så kan man satsa på en mobil som har grymmas taltid istället som komplettering, istället för att ha en smartphone ala android eller win mobile.

Det finns ingen US- eller EU-version men det följer med en annan strömkontakt. Pris från $499 och uppåt, sales tax tillkommer i vissa delstater. Finns ungefär en triljon trådar som behandlar ämnet mer ingående, mitt tips är att läsa igenom några av dem och ställa frågor efter det.

Jag tycker det blir lite löjligt att hålla på och tala om för andra vad de ska göra med prylar de inte vet varför de köpt, men jag använder min massor. Surfa vid frukostbordet/i soffan etc, se på film ute på resan, har alla seminarieanteckningar och en massa kursböcker i den, använder den som anteckningsbok när jag är på labb (rätt smidigt att ha något som i princip blir ett kollegieblock men med kalkylbladsprogram i) och kör ganska mycket spel. Just ja, och så har jag den som "fjärr" till tv:n (AirVideo trådlöst mot en AppleTV). Om man är jag ska man alltså behålla den. Har däremot inte en aning om vad man bör göra om man inte är jag, det får andra svara på.

AirVideo står för 90% av användandet av min - laddar hem filmer och serier på datorn, sen lägger jag mig i soffan eller sängen och slötittar Sen är den aningens bättre att ha med på resande fot än en bärbar dator tycker jag. Smidigare att bära, inbyggt 3g (dvs inget usb-modem att fippla med), väldigt snabb att slå av/på, 10h+ batteritid.. Så när man ska åka iväg någonstans över helgen blir det oftast den som får följa med istället för laptopen.. Men som sagt, det är ju väldigt personligt hur man använder den. Har man ingen nytta av den är det såklart lika bra att sälja och köpa något vettigare för pengarna istället.

jag visste inte heller va jag skulle ha den till men jag köpte den ändå hehe alltid bra att ha , fyller väl någon funktion så småningom ....
ganska smidigt tycker jag att kunna komma åt allt man har på sin iMac och Macbook Pro var i världen man än berfinner sig faktiskt ...
finns massa man kan använda den till , men som andra säger , känner ud inte att du behöver den sälj den lär ju gå åt ganska snabbt ...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-07-05 09:30

Ingen annan kan ju svara på varför du ska ha den. Men som de andra skriver så är det svårt att se behovet innan man faktiskt har den i handen hemma och börjar använda den i dagligt bruk.

Har du inte ont om pengar, behåll den och börja använda den och återkom om någon månad

Sambon var helt emot ipad ända sen jag köpte ipad1 i usa när den släpptes, nu kan hon inte slita sig från sin egen ipad2

1
Bevaka tråden