Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC går inte att ladda hem från Cydia

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-25 12:49

Har insett att det tar fruktansvärt lång tid att konvertera flera GB film varje vecka för att lägga in på telefonen och tänkte att jag skulle ge mig ut på jakt efter VLC till telefonen. Som bekant så försvann ju appen från App-Store tidigt i år och då jag inte tittade avsevärt mycket på film vid den tiden så laddade jag inte hem applikationen dåe. Nu, däremot, skulle jag behöva den men Cydia vägrar. Jag kommer en halv MB och sen låser det sig och jag får upp ett felmeddelande (x2) varpå hämtningen stoppas. (Felmeddelandet är något i stil med att överföringen tar för lång tid.)

Någon som vet hur det här går att lösa?

Efter att ha givit mig ut på The Piratebay för att leta upp en version där och misslyckats vänder jag mig nu hit för att se efter om inte någon råkar sitta inne på applikationen, och ifall det isf är möjligt att skicka hela applikationsmappen eller liknande för att dela med sig av denna mjukvara. (Detta räknas väl inte som piratkopiering då VLC själva vill ha sin app (GRATIS!) på appstore? Om så skulle vara fallet så kan väl moderaterna ta bort det här sista stycket.)

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-25 13:14

Måste du köra VLC? Jag kör MoviePlayer istället, om det kan hjälpa dej....

Vänta ett tag kanske, det är förmodligen bara att tillfälligt fel på den servern som det laddas ifrån. Du kan behöva tömma Cydia-cache manuellt också.

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-07-25 13:23

Den finns ju även på Installous.

En annan app snarlik VLC är AVPlayerHD, den har tillochmed fler möjligheter, såsom inställning av display size och gestures.
Sen finns det ju även MoviePlayer som Kenjon säger.

Ja, jag tror AVPlayerHD faktiskt är bättre än VLC.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-25 22:24

Laddade AvPlayer från Cydia men stötte genast på problem:

1. Var ligger videofilerna?
2. Måste jag föra över dem via SSH?
3. Var ska jag isf lägga filerna?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-25 22:20

Tack för svar! Snackar vi app-store eller Cydia? (Jag kommer ju givetvis kolla dirr, men fint att fråga.)

AVPlayer från App Store; http://itunes.apple.com/us/app/avplayer/id395680819?mt=8

AVPlayerHD är för iPad har jag för mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-25 22:28
Ursprungligen av keptang:

Eftersom HD är för iPad så antar jag att "inte HD" är för iPhone eller?

Hur fungerar appen för jag får som sagt bara upp en "Browse"-funktion efter att ha tankat det från Cydia.

Yep, editerade mitt inlägg. Appen till iPhone/iPod är denna; AVPlayer for iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation), and iPad on the iTunes App Store

Har du inte skaffat den från Apple App Store så är det här fel site att diskutera det på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-25 22:34

Så inte ens Cydia är okej längre? Vill minnas att du tidigare i tråden bistod med hjälp om hur man just laddade ned applikationen från just Cydia, men aja. Hur fungerar appen när man laddar hem den från App-store dåe? Synkar man via iTunes eller drar man dirr till iPhonen?

Skulle aldrig falla mig in att föreslå piratkopiering. Vet inte vart du sett det?

Enligt denna review Shiny Hacks: iPhone and iPad Review Of AVPlayer - The Native iOS MKV Solution
Så kan man föra över via WiFi/USB, enligt deras egen sida ska det också gå via FTP.

Edit: Eller det kanske finns en AVPlayer i Cydia som är gratis som inte är samma som på App Store?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-25 22:49
Ursprungligen av keptang:

Edit: Eller det kanske finns en AVPlayer i Cydia som är gratis som inte är samma som på App Store?

Ingen aning. Eftersom vi snackade om VLC som Cydia-app (då den inte fanns på App-Store längre) så antog jag att även denna App var menad att hämtas från Cydia. En snabb sökning och jag hittade den från BigBoss.

Ursprungligen av ecth:

Ingen aning. Eftersom vi snackade om VLC som Cydia-app (då den inte fanns på App-Store längre) så antog jag att även denna App var menad att hämtas från Cydia. En snabb sökning och jag hittade den från BigBoss.

Aha, det är nog en annan app isåfall.

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-07-30 16:01

Såhär för du över: Ha iPaden inkopplad till datorn, gå in på iTunes > Min iPad > Program > Scrolla ned, längst ned till vänster ser du AVPlayerHD, klicka på den och sedan ''Lägg till'' och välj filerna - klart!

1
Bevaka tråden