Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynotepresentation på två språk samtidigt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet hur man gör för att visa en presentation på två språk samtidigt. Jag vill styra två program samtidigt på olika skärmar. Går det på något sätt

Genom att köra en äldre version av Keynote samtidigt som den nyare? Tror dock att de inte kan styras samtidigt.

Två lapptoppar kopplade till varsin skärm är nog enklast.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-20 21:12

Möjligen kan det gå genom att ha en split ut till kanonerna, så att datorn får tre skärmar.
Men du måste ha två olika versioner av Keynote, dvs dom kan inte visa olika saker på två skärmar.

Men detta är dock en gissning, lycka till

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-20 22:40

Man kan ju kopiera Keynote, starta bägge kopiorna, ställa in primary display på ena och secondary display på andra. Antar jag.
Men hur tusan man styr bägge programmen samtidigt vet jag inte.

Enklast är nog som sagt att låna en Mac till och köra två datorer med en presentation på vardera.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-08-20 22:54

Borde inte en apple remote kunna styra båda programmen? Den är ju väldigt "bra" på att styra olika enheter samtidigt

Jag tror att man skulle kunna vara att använda ett Matrox DualHead2Go. Sen sätter du en custom slide size i Keynote till dubbla bredden. Säg att du kör skärmarna på 1024x768, då ska sliden vara 2048x768.

1
Bevaka tråden