Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Du som gillar Alfapet och Betapet

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen finns en app som även finns på Svenska. Sjukt vanebildande

Appen för iPhone eller Android (de som nu har en sådan) heter Wordfeud

Wordfeud - multiplayer word game for iPhone and Android

Riktigt kul är det!

Dock är ordlistan under all kritik. Kan kan i princip slänga på ett "s" på slutet av dom flesta ord och få poäng.

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar.

/Mod

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-09 09:57

Dessutom följer den inte Alfapet regler då de oficiella reglerna endast tillåter ord ifrån ordlistan som är i fetstil. Wordfeud tillåter alla ord som är med.
Dessutom saknas en del ord som skall finnas.

Men kul är det iaf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-09 09:58

Visst är Wordfeud ett underbart koncept, utmana dig själv mot andra när du har tid. Problemet är ju att utvecklarna inte verkar ha haft råd att licensiera SAOL (om det nu ens behövs....) utan snarare bygger regelverket för vilka ord som accepteras genom att ha läst in 12-åringars sommarlovsuppsatser....

Jag vill hålla mig inom forumets regelverk och svär därför inte men &%@¤## ###&&%%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håller med FreddeB
Speciellt om man spelar mot någon där man får/vill spänna språkmusklerna

Wordfeud verkar heller inte ge poäng om du lägger en bokstav som bildar flera ord

ex:

S E
E

Och jag lägger L nu, så får jag väl enligt vanliga regler poäng för båda mina EL? men i wordfeud får man inte det.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-09-10 15:53
Ursprungligen av poseidon84:

Wordfeud verkar heller inte ge poäng om du lägger en bokstav som bildar flera ord

ex:

S E
E

Och jag lägger L nu, så får jag väl enligt vanliga regler poäng för båda mina EL? men i wordfeud får man inte det.

Jo det får du väl? jag är tämligen säker på att du får för alla ord som bildas, det är en utmärkt strategi för att få maxade poäng!

Ursprungligen av poseidon84:

Wordfeud verkar heller inte ge poäng om du lägger en bokstav som bildar flera ord

ex:

S E
E

Och jag lägger L nu, så får jag väl enligt vanliga regler poäng för båda mina EL? men i wordfeud får man inte det.

Nej, du har fel. Man får definitivt poäng för bägge orden, det har jag märkt:)

Det är också så att du får räkna dina "multiplicerare" två gånger också - så brukar inte mitt gäng spela när vi spelar med Alfapet, vi räknar bara den en gång. Fast vi kör dessutom med brickor från två spel samtidigt - när du sitter med två "Z" - då är du inte glad:)

PS: Vi tillåter inte heller byte av brickor - bara att acceptera given hand:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-10 12:23

Men det är ju samma ord, fast på två ställen, ska man ha poäng två gånger då?

Jag vill ha en "preview" där man kan se hur många poäng man skulle få om man la.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-19 18:05

Och jag vill ha en iPad-version.

Ursprungligen av Valentino:

Och jag vill ha en iPad-version.

Faktum är att just Wordfeud är en av de få iphoneappar som fungerar bra på Ipad i 2x läge.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-19 18:36

Å jag vill bara vinna över min fru.

Yes!!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-19 21:42
Ursprungligen av Yes:

Å jag vill bara vinna över min fru.

Yes!!

Inte schyst men här är ett fusk

Om man som jag har spelat mycket Alfapet & Betapet är Wordfeud under all kritik.. Vill inte låta negativ men som tidigare nämnt av FreddeB är ordlistan dom använder sig av väldigt frustrerande.. Böjning av ord osv.. Helt fel:)

Tråkigt att det ska göras appar för att just fuska på Wordfeud också..
Dem vill väl också tjäna pengar antar jag..

Well well, heter även engalunda där om någon vill köra en runda, men då är det standardbräde som gäller

Ursprungligen av Engalunda:

Om man som jag har spelat mycket Alfapet & Betapet är Wordfeud under all kritik.. Vill inte låta negativ men som tidigare nämnt av FreddeB är ordlistan dom använder sig av väldigt frustrerande.. Böjning av ord osv.. Helt fel:)

Tråkigt att det ska göras appar för att just fuska på Wordfeud också..
Dem vill väl också tjäna pengar antar jag..

Well well, heter även engalunda där om någon vill köra en runda, men då är det standardbräde som gäller

Kan defintivt hålla med men samtidigt så är det två olika spel med olika charm:)

Ordlistan är identifierad: Hr r ordlistan Wordfeud anvnder - IDG.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-20 16:27

Jag har installerat appen på nytt och faktiskt, det verkar som om ordlistan fungerar bättre än för 1-2 veckor sedan, eller så är det jag som lärt mig taktiken med korta ord på TW/DW/TL-rutor Speltakten och tankearbetet passar mig som handen i handsken så de fick tillslut mina 22:-

En liten önskan som jag skickat in till utvecklarna är möjligheten att göra noteringar i spelfönstret, noteringar om möjliga ord under tiden jag väntar på motspelarens drag. Minnet är kort och 72h är långt

1
Bevaka tråden