Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 Surf problem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-09-11 16:45

Tjena!
Har en iPhone 4 med Tele2 Kompis Surf abonnemanget och efter att jag har pratat med kundservice så säger dom att jag manuellt behöver välja operatör till Sweden 3G istället för Tele2 SE för att kunna använda mitt 3G.
Det stämmer förvisso men problemet jag stöter på är ju att då 3G täckning saknas, vilket är ganska ofta.. så blir jag kvar med Ingen service meddelandet istället för att telefonen ska gå över till GSM nätet. Blir galen på detta, någon som har råkat ut för samma och finns det något sätt att lösa?

Tack!

edit: Skulle ju kunna söka efter operatörer och byta varje gång jag vill surfa/bara ringa, men det blir ju i längden ganska jobbigt..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-11 17:11

Jag har en Iphone4 med samma abonnemang, men upplever inte samma problem.
Däremot är 3g-täckningen inte den bästa som du säger, men då går den snällt över till gsm/edge.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-09-11 18:40

Okej, skumt! Har du inställt på att telefonen väljer operatör automatiskt då eller har du valt manuellt?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-09-12 00:03

Kanske ska klargöra mitt problem lite mer, jag kan alltså inte ha på Auto under Inställningar>Operatör och surfa på 3G för den väljer i första hand GSM nätet istället för tvärtom

  • Medlem
  • Etuna
  • 2011-09-27 22:31

Jag har liknande problem med min. Måste välja Sweden 3G och när den tappar det nätet så hoppar den över på vanliga Tele2-nätet (som jag bara får vanligt GSM).
Så sämst att man ska behöva gå in på operatörer och vänta på att listan ska laddas och välja Sweden 3G bara för att kunna surfa lite. Hade ALDRIG något liknande problem med Telia.

Har även problem med att väldigt många samtal aldrig kommer fram, jag kan sitta och titta på telefonen när ett SMS kommer med "blabla ringde kl 14:07".
Kan det vara deras SIM-kort som håller usel kvalitet eller vad är deras problem?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-09-27 22:39

Har du fabriksupplåst iPhone då eller kan det vara turbo-stimmet som ställer till det? Jag drog iallafall den slutsatsen för mitt problem innan jag slutade leta svar

  • Medlem
  • Etuna
  • 2011-09-27 23:17

Inte fabriksupplåst, upplåst med Gevey Supreme så jag tror att det kan vara ett problem, men vad är anledningen till att man inte får 3G-nät på Tele2 SE. Farsan får det på sin Tele2-låsta iphone 4.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-09-27 23:23

Vet då närmare bestämt att gevey inte släpper genom 3G på den linan, varför vet jag inte.. Använder nämligen samma lösning själv

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-11 15:28

Installerade iOS 5GM via snowbreeze och det löste i stort sätt problemet helt! Testa det!

1
Bevaka tråden