Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule -> Apple TV2 (XBMC), möjligt i Lion?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Är det möjligt att streama från TC till jailbreakad Apple TV2 med XBMC? Jag vill alltså inte ha igång min macbook. Som jag förstår det har Apple ändrat något med Samba protokollet i Lion vilket gör att det inte fungerar med XBMC. Har inte lyckats hitta någon smidig workaround på problemet.

Funderar på om det är möjligt att "dela ut/konfigurera" TC i Windows 7 för att XBMC ska hitta den. Tror ni det är möjligt? Någon som lyckats lösa Samba problemet?

Verkar vara en hel del strul att få TC och XBMC att fungera bra ihop.Fungerade för vissa och andra inte.

Att koppla in en extra usb disk till TC ska fungera bättre.

Tips är att du köper en extra usb disk IDAG innan SweCopy jävlarna höjer priset imorrn.

Ursprungligen av andlin76:

Verkar vara en hel del strul att få TC och XBMC att fungera bra ihop.Fungerade för vissa och andra inte.

Att koppla in en extra usb disk till TC ska fungera bättre.

Tips är att du köper en extra usb disk IDAG innan SweCopy jävlarna höjer priset imorrn.

Jag tror inte det spelar någon roll om man använder en extern HD kopplad till TC. Problemet verkar ligga i SMB i Lion inte fungerar med XBMC tyvärr.

Blir helt galen på detta problem, Lion har förstört hela min fina setup :(.

Jag förstår inte, vad har Lion med saken att göra?

Om XBMC pratar direkt med TC utan att någon Mac är imellan (som tråden handlar om) borde inte Lion påverka nått.

Upplys mig gärna.

Jag får instämma med tidigare talare.
Lion har ju inget alls med varken ATV eller TC att göra...

Jag ska sätta upp min ATV2 med XBMC mot en ny TC G4 i helgen, tanken är att lägga mkv på TC alt en ext usb disk till TC och köra som Nas. Återkommer hur det fortskrider.

Verkar vara rena lotteriet...

Edit: Tnt fuckade upp leveransen, får ingen TC idag.

Senast redigerat 2011-09-02 14:23
Ursprungligen av andlin76:

Jag ska sätta upp min ATV2 med XBMC mot en ny TC G4 i helgen, tanken är att lägga mkv på TC alt en ext usb disk till TC och köra som Nas. Återkommer hur det fortskrider.

Verkar vara rena lotteriet...

Edit: Tnt fuckade upp leveransen, får ingen TC idag.

Berätta hur det går när du får den. Jag lyckas inte få det att funka

Ursprungligen av mannenson:

Berätta hur det går när du får den. Jag lyckas inte få det att funka

Ledsen att nu göra dig besviken, jag skrotar projektet.

Hittade en smidigare lösning, ställer min Mac Mini Server med XBMC vid TVn, koppla in en lös 2TB som media disk. Drar en lång kabel till datarummet brevid där skärm, mus och tgb finns.

Det här verkar ju helt vansinnigt. Jag hade tänkt mig just precis den setupen. Några alternativa produkter inom samma prisklass rekommenderas varmt.

Enligt den här guiden ska det ju fungera iaf
Tutorials & Reviews: Time Capsule With Apple TV! w/ XBMC

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-26 21:51

Fungerar bra för mig med den setupen. Posta wn guide i en tråd här på forumet. Men hittar inte i iphone appen hur jag kan länka dit. Hittar ni inte den så säg till så länkar jag när jag sitter vid en dator

  • Medlem
  • 2011-11-03 20:18

Orkar den med mkv tillsammans med dts och undertexter från TC?

Nu har jag fått det att fungera.
Man måste sätta sökvägen manuellt i XBMC.
Jag har kopplat en extern hårddisk till min TC där jag har alla filmer.

video share: smb://WORKGROUP:TC-lösenord@TC-IPadress/Hårddisken/Mappen

Jag fattar inte. Hjälp en oduglig gammal windows användare som nyligen blivit Mac användare. Jag har jailbreakat apple tv2. installerat xbmc. Kopplat in ext hårddisk på TC. Men vet inte hur jag ska hitta filerna på TC och ext hd på xbmc? snälla hjälp

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-06 09:52
Ursprungligen av chargerhell:

Jag fattar inte. Hjälp en oduglig gammal windows användare som nyligen blivit Mac användare. Jag har jailbreakat apple tv2. installerat xbmc. Kopplat in ext hårddisk på TC. Men vet inte hur jag ska hitta filerna på TC och ext hd på xbmc? snälla hjälp

http://www.99.se/apple-tv/284399-stromma-till-atv2-fran-time-capsule-via-macbook-2.html#post2000946

Upptäckte från ingenstans att det finns AFP-stöd i senaste XBMC, Så...Jävla...Gött!!!

Kör atv flash black.
I det ingår något som heter my files.
Där kan du lägga till din HD på airporten etc. Sen har du allt smidigt i apple tv. Funkar hur bra som helst. Behöver ingen dator.

Atv flash black, är det nått värt att köpa?

XBMC är gratis och verkar göra samma sak i stora drag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-16 12:05

MacWorld hade en beskrivning på en del av skillnaderna för några dagar sedan...
Jag tror det var här:
Maxa din Apple TV 2 med ett hack - MacWorld

1
Bevaka tråden