Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fastnat i aktivering av telefonen – kan inte aktivera

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-30 17:24

Hej!

När jag startade min iPhone 4 med iOS 5, beta 4 i går efter att den självdött pga batterier i går hade jag av någon anledning hamnat i aktiveringsläget. Jag kan alltså inte använda mobilen, utan måste gå igenom de stegen som har införts i och med iOS 5. Problemet är bara att den ska aktiveras över WiFi. Men när den ska aktivera får jag bara felmeddelandet:

"Your iPhone could not be activated because the activation server is temporarily unavailable. Try connecting your iPhone to iTunes to activate it or try again in a couple of minutes. If this problem persists, contact Apple Support at apple.com/support"

Problemet är att i iTunes får jag felmeddelandet:

"The software on the iPhone '<namn>' has expired and must be updated to a newer version."

Jag hade gärna blåst telefonen och gjort om allt från nytt, om det inte vore för att det var ett bra tag sedan jag gjorde backup den. På grund av felmeddelandet i iTunes kan jag heller inte synka/backupa.

Några idéer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-30 17:32

Meddelandet i iTunes stämmer, du måste uppdatera, din beta har "gått ut". Senaste beta är beta 7. All data sedan senaste backup är förmodligen förlorad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-30 17:34

Scheiße! Finns det inget tredjepartsprogram som kan göra en backup?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-30 17:35

Inte vad jag vet (på ojailbreakade lurar)

Uppdatera till senaste betan.

Tiden för beta 4 gick ut den 31a augusti som du sett redan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-30 19:52
Ursprungligen av keptang:

Uppdatera till senaste betan.

Tiden för beta 4 gick ut den 31a augusti som du sett redan.

Att jag inte tänkt på det! Ska pröva med en gång.

Edit: Ja, varför inte ..?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-09-30 20:03

Du loggar in med ditt utvecklarkonto på Apples utvecklarsidor och laddar hem ny version där. Precis som du gjorde när du fick tag på iOS 5 beta 4.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-30 20:15
Ursprungligen av Mija:

Du loggar in med ditt utvecklarkonto på Apples utvecklarsidor och laddar hem ny version där. Precis som du gjorde när du fick tag på iOS 5 beta 4.

Det har jag gjort och jag alt-klickar på Update och väljer filen. Det verkar dock vara som så att jag måste köra Restore i stället. Men då ryker väl allt innehåll på fånen?

Edit: Har självklart senaste iTunes-betan också.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-09-30 20:19

Ja du ska måste köra med restore och allt försvinner om du inte har backup.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-30 20:51

Då får du nog tyvärr skylla dig själv. Allt detta står tydligt på utvecklarkontosidan på Apple när du laddar ner, svårt att missa. Jag beklagar...

1
Bevaka tråden