Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon med erfarenheter av Xerox WorkCenter 7545

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, någon med erfarenheter av Xerox WorkCenter 7545? Det står mellan den och Canon IR Advance C5030.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-03 14:32

Jag har en del kommentarer kring 7245, är detta intressant så följer dom nedan.

Officeversionerna av Xerox (de nya) har ganska risiga utskrifter - jämfört med t.ex. C2128 som hade lite bättre utskrifter.

Så om du är petig med färger och utskriftskvalité ta Canon - så är du mer säker.

Canon har bäst (enligt branschen själv) utskrifter.

Det kan vara intressant. Måste bara luska lite i hur modellerna liknar/skiljer sig från varandra. Men får en maskin demad och sen uppgift om att "den här är i princip samma fast lite långsammare".

Jo, vi är petiga med färger & utskriftskvalité. Men har inte varit helt nöjda med Canon som leverantör tidigare. Därav kikar vi på Xerox.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 23:49

Hastighet eller kvalité?

Epson A3+ som komplement till Xerox?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 23:47

Konica Minolta med firey rip?

Nja, en kombination av kvalité & hastighet.
Vi behöver kopierings- och skanningsmöjligheterna men även kunna få ut ett 100-sidigt InDesign-dokument i A3 hyggligt fort med god kvalité och färgåtergivning.
Men det vi printar används i normalfallet inte externt, då får att tryckeri köra ut det (och efterbehandla).
Epson A3 skulle kunna vara ett komplement, men vi låter nog hellre tryckeriet köra ut ett prov i det läget.

Jag inser även att jag inte gett hela bilden, vi ska även ha svartvit skrivare A4 + svartvit multfunktionsskrivare och helst bara en leverantör... Men på den svartvita fronten är det ganska likvärdigt så det är färgmaskinen som fäller avgörandet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-05 10:10

Du behöver ingen svartvit skrivare om du har en Work Center.
Vi har idag en Konica Minolta - C280, och är "ganska" nöjda - det finns lite att önska.
Vi har ingen rip heller - om du vill prokolla på utskrifter kan jag skicka till dig?

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-10-07 21:05

Prova och kolla Canons drivare först, har bara dåliga erfarenheter av Canons laserskrivardrivare. Dessutom så dröjde det några månader innan det kom till Lion.

http://www.canon.com.au/en-AU/Support-Services/Support-News/Lion-Support

----8><----
UFR2 v2.25
Cannot print from Preview or TextEdit – causes applications to crash. For PDF documents, Canon recommends that the free version of Acrobat Reader is used.
The following driver functions are not available
Printer Information (Printer Info button)
Job Accounting

----8><----

Senast redigerat 2011-10-08 17:56

Tangen, behovet av separat svartvit skrivare kommer av stora lokaler och stora volymer av svartvita utskrifter.
Erik, jag håller med dig om Canons drivare. Det går riktigt trögt...

Ett nytt alternativ har dykt upp. En begagnad Canon C1. Nåt att ha?

1
Bevaka tråden