Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flerspråkig webshop i Wordpress - är det möjligt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-09-25 22:49

Hej
Vill sätta upp en Wordpress-baserad webshop med språken svenska, engelska, tyska, spanska - något som inte verkar helt enkelt. (språkstöden, alltså).

Har testat fina plugin:et Jigoshop, men det verkar inte stödja flera språk.
Att använda "multisite" är kanske en väg att gå, men det innebär ju att jag får fyra olika butiker/lager och det är ju inte så kul.

Förslag på alternativa plugins eller kanske något helt annat alternativ än WP?

/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-25 23:42

För multilingual i Wordpress kan jag rekommendera: qTranslate.
Den fungerar på en nivå som gör att de flesta andra plugins inte behöver vara medveten om den...

För Webbshop i Wordpress har jag kollat runt på väldigt många plugins men alltid kommit fram till att det blir för stökigt.

För en ren Webbshop kan jag istället rekommendera: OpenCart.
Väldigt komplett paket, finns vissa plugins vid behov. Svårare att hitta teman, men default är helt ok.

Tar gärna själv emot förslag på ett kombinerat CMS/Webbshop. Har inte hittat någon jag gillar...

Allt gott!
Jonas

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-09-27 21:24
Ursprungligen av flojon:

För multilingual i Wordpress kan jag rekommendera: qTranslate.
Den fungerar på en nivå som gör att de flesta andra plugins inte behöver vara medveten om den...

För Webbshop i Wordpress har jag kollat runt på väldigt många plugins men alltid kommit fram till att det blir för stökigt.

För en ren Webbshop kan jag istället rekommendera: OpenCart.
Väldigt komplett paket, finns vissa plugins vid behov. Svårare att hitta teman, men default är helt ok.

Tar gärna själv emot förslag på ett kombinerat CMS/Webbshop. Har inte hittat någon jag gillar...

Allt gott!
Jonas

Tack för input.

Ok, jag ska kika runt lite. Men jag vill åt enkelheten i WP. OC verkar helt ok, men det finns inte tid till att sätta sig in i dess funktioner nu, tyvärr.

/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-28 20:06
Ursprungligen av Micke F:

Tack för input.

Ok, jag ska kika runt lite. Men jag vill åt enkelheten i WP. OC verkar helt ok, men det finns inte tid till att sätta sig in i dess funktioner nu, tyvärr.

/M

Ok, men räkna med att även en WP plugin kommer kräva tid att sätta sig in i. Särskilt som du måste prova dig fram vilken du gillar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-05 22:25

Kollade in Jigoshop som du nämde i ditt första inlägg. Verkar vara en av de bättre pluginen. Får ta och pröva den vid tillfälle. Hittar inte om den fungerar tillsammans med qTranslate.

Zingiri | Create your web shop skall ha fullt stöd för Multilingual via qTranslate

Se även följande lista, fast många är kommersiella:
Zingiri | Create your web shop

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-01 22:44

Såg att WooThemes har släppt en ny Webbshop plugin som jag tror bygger på Jigoshop:
WooCommerce | WooThemes
Själva pluginen är gratis men dem vill tjäna pengar på extra teman...

1
Bevaka tråden