Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iOS 5 på iPhone

Tråden skapades och har fått 250 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-10-12 23:33

Såg att det fanns en iOS 5 på iPad-tråd. Då jag saknar en iPad, men har en iPhone startar jag en iPhone-tråd.

Jag har ett stort problem när det gäller iOS 5. Jag kan inte uppdatera min 3GS till iOS 5, utan iTunes säger bara "An internal error occured". När jag trycker på läs mer, så säger Apple att jag ska starta om datorn (bortsett från att ha allt uppdaterat, vilket jag har). Jag har startat om datorn, men det hjälpte föga. Någon som har någon idé?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-13 00:02

Kan bekräfta problemet, försöker uppdatera en iPhone 4 (från Snow Leopard), allt uppdaterat, resulterar i internal error.

Kontrollera så ni har senaste osx 10.7.2 med icloud uppdateringen och senaste itunes.
Jag fick prova flera gånger att uppdatera min 3GS innan det fungerade.
Håller just nu på att uppdatera ipaden och fått starta om uppdateringen där två gånger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-13 00:52

Har en fråga om "Notiscenter" på iPhone 4:
fast jag har aktiverat "visa vid låst skärm" kan jag ej få upp notiscenter när jag har "lockscreen" Eller funkar detta endast på 4S?

tack på förhand
//Peter

Ursprungligen av lelkes:

Har en fråga om "Notiscenter" på iPhone 4:
fast jag har aktiverat "visa vid låst skärm" kan jag ej få upp notiscenter när jag har "lockscreen" Eller funkar detta endast på 4S?

tack på förhand
//Peter

Notiscenter visas inte vid låst skärm, dvs du kan inte dra ner notiscenter vid låsskärmen utan du ser notiserna direkt på låsskärmen

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-13 06:21

@jac. Hade samma problem igår kväll. Orsaken för mig var att jag hade Lotus Traveller för jobbmail och kalendern. Den profil som installeras förhindrar uppdatering till iOS5. Jag löste det hela genom att ta bort profilen vilket gjorde att det gick att uppdatera, däremot så fungerar nu inte jobbmailen och kalendern vilket är lite värre.

Är det någon fler än jag som inte får mail via me.com att fungera?
Att ta emot är inga problem, men när jag ska skicka så får den ingen kontakt med utgående server!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-13 06:50
Ursprungligen av Scuderia-F1:

Är det någon fler än jag som inte får mail via me.com att fungera?
Att ta emot är inga problem, men när jag ska skicka så får den ingen kontakt med utgående server!

Vilken utgående server använder du?

Ursprungligen av Konrad:

Vilken utgående server använder du?

Den som vad jag förstår är förvald, SMTP-server för iCloud!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-13 07:06
Ursprungligen av Scuderia-F1:

Den som vad jag förstår är förvald, SMTP-server för iCloud!

Ja, då ska det ju fungera. Det ställdes ju automatiskt när man la till kontot.

Ursprungligen av Konrad:

Ja, då ska det ju fungera. Det ställdes ju automatiskt när man la till kontot.

Efter en omstart på telefonen så funkar det nu alldeles utmärkt!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-10-13 08:18

däremot så funkar inte en enda app som inte kommer från Apple... när jag klickar på valfri app så blinkar skärmen till och inget mer händer...

Ursprungligen av speer:

däremot så funkar inte en enda app som inte kommer från Apple... när jag klickar på valfri app så blinkar skärmen till och inget mer händer...

Testa att kopiera en gratis app(vilken som helst) och testa sen igen när den har installerats.

Ursprungligen av speer:

däremot så funkar inte en enda app som inte kommer från Apple... när jag klickar på valfri app så blinkar skärmen till och inget mer händer...

Jag hade samma sak efter uppdateringen. Det berodde på att iTunes höll på med återställning av musik och video, men det syntes inte på telefonen. Så snart det var klart fungerade apparna igen.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-10-13 09:30

jag gick in på app store och gjorde 8 uppdateringar som dök up, det räckte! Nu funkar alla appar igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-13 08:12

Jag skulle säga att ingen av mina appar som kommer från andra än Appel. Less is more.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-10-13 08:13

Jag lyckades inte heller med uppdateringen till iOS 5 igår, fick felmeddelande om att jag inte kunde få kontakt med Apples server... Vi var nog inte helt ensamna om att vill uppdatera igår kväll...

När jag provade på morgonen så gick det bättre!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-13 09:30

Hur fungerar Reminders/Påminnelser för er?

Jag testade det igår en del och hade inga större problem men idag är jag på jobbet och skulle testa lite här. Jag fick då en fråga som jag inte fick igår, den sa att den kunde lägga in fördefinierade platser som man kanske ofta använde så som Hem/Arbete/etc. Jag tryckte på "Hem" och då högg den automatiskt min geografiska position för stunden, vilket är på jobb och där bor jag ju inte. Jag vill alltså ändra den geografiska positionen för platsen "Hem" men det går inte, jag hittar iaf inte var jag ändrar detta.

Någon som kan bistå med lite information och hjälp?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-13 10:32
Ursprungligen av zinned:

Hur fungerar Reminders/Påminnelser för er?

Jag testade det igår en del och hade inga större problem men idag är jag på jobbet och skulle testa lite här. Jag fick då en fråga som jag inte fick igår, den sa att den kunde lägga in fördefinierade platser som man kanske ofta använde så som Hem/Arbete/etc. Jag tryckte på "Hem" och då högg den automatiskt min geografiska position för stunden, vilket är på jobb och där bor jag ju inte. Jag vill alltså ändra den geografiska positionen för platsen "Hem" men det går inte, jag hittar iaf inte var jag ändrar detta.

Någon som kan bistå med lite information och hjälp?

Är det inte din hemadress i adressboken? Om du ställer in den rätt borde det andra lösa sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-13 11:08
Ursprungligen av -David-:

Är det inte din hemadress i adressboken? Om du ställer in den rätt borde det andra lösa sig.

Det är INTE den adressen som står noterad på min kontakt i adressboken, nej. Detta måste vi ju få rätt på, det kan ju inte vara så att man gör ett val och sedan ALDRIG kan ändra detta.

Fler idéer?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-13 14:56
Ursprungligen av zinned:

Hur fungerar Reminders/Påminnelser för er?

Jag testade det igår en del och hade inga större problem men idag är jag på jobbet och skulle testa lite här. Jag fick då en fråga som jag inte fick igår, den sa att den kunde lägga in fördefinierade platser som man kanske ofta använde så som Hem/Arbete/etc. Jag tryckte på "Hem" och då högg den automatiskt min geografiska position för stunden, vilket är på jobb och där bor jag ju inte. Jag vill alltså ändra den geografiska positionen för platsen "Hem" men det går inte, jag hittar iaf inte var jag ändrar detta.

Någon som kan bistå med lite information och hjälp?

Fan, jag får bara inte rätt på detta!

Jag har försökt med allt jag kan komma på men utan resultat, jag lyckas inte hitta något på nätet heller.

Någon som kan tänka sig något eller som kan hitta någon info kring detta?

Du måste ha ett "kort" i adressboken med din hemadress och med en adress för ditt arbete. Sedan sätter du detta kort som "Min info" i inställningar- Epost, kontakter, kalendrar.

Ursprungligen av Micke W:

Du måste ha ett "kort" i adressboken med din hemadress och med en adress för ditt arbete. Sedan sätter du detta kort som "Min info" i inställningar- Epost, kontakter, kalendrar.

Va?

.......

Ursprungligen av theplague:

Va?

.......

det hörde hit men citatet kom inte med...

"Hur fungerar Reminders/Påminnelser för er?

Jag testade det igår en del och hade inga större problem men idag är jag på jobbet och skulle testa lite här. Jag fick då en fråga som jag inte fick igår, den sa att den kunde lägga in fördefinierade platser som man kanske ofta använde så som Hem/Arbete/etc. Jag tryckte på "Hem" och då högg den automatiskt min geografiska position för stunden, vilket är på jobb och där bor jag ju inte. Jag vill alltså ändra den geografiska positionen för platsen "Hem" men det går inte, jag hittar iaf inte var jag ändrar detta.

Någon som kan bistå med lite information och hjälp?"

Den frågan har jag aldrig fått... Spännade:)

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2011-10-13 10:21

lite OT men here it goes:
uppgraderat till ios5.
fick igår reda på att gevey sim existerar (är utomlands, iphonen låst, så använder en annan mobil)
baseband 04.11.08 fungerar inte med gevey :S

någon som vet om en nedgradering av ios nedgraderar baseband också?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-10-13 10:38

varför kan jag inte lägga sortera "newsstand" i en grupp?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-13 10:41
Ursprungligen av speer:

varför kan jag inte lägga sortera "newsstand" i en grupp?

Det är väl redan en "mapp" tekniskt sett? I newsstand samlar du tidningsappar.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-10-13 11:09
Ursprungligen av -David-:

Det är väl redan en "mapp" tekniskt sett? I newsstand samlar du tidningsappar.

Grrr... Det har du säkert rätt i : (

men iBooks gick ju att gömma...

Bevaka tråden