Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 ute nu (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av xms67:

Jag ber om ursäkt om denna information finns i tråden. Men jag har försökt att kolla.

Jag ska nu uppdatera dottern och hustruns telefoner. Finns det något sätt att göra detta och få tillbaka apparna i samma organisation som tidigare. Jag har fått dem hur som helt och utan mappar när jag uppdaterat min iPhone och iPad.

Jag kör alltid återställning istället för uppdatera och lägger sen tillbaka säkerhetskopian.
Får alltid in apparna på samma plats som dessa låg innan.

Ursprungligen av keptang:

Jag kör alltid återställning istället för uppdatera och lägger sen tillbaka säkerhetskopian.
Får alltid in apparna på samma plats som dessa låg innan.

Min hamnade huller om buller på iPhonen. Fick organisera om alltihop. På min iPad fungerade det klockrent. Verkar vara lite lotteri.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-15 12:10
Ursprungligen av xms67:

Jag ber om ursäkt om denna information finns i tråden. Men jag har försökt att kolla.

Jag ska nu uppdatera dottern och hustruns telefoner. Finns det något sätt att göra detta och få tillbaka apparna i samma organisation som tidigare. Jag har fått dem hur som helt och utan mappar när jag uppdaterat min iPhone och iPad.

Ja, tryck på Uppdatera i iTunes och ha tålamod tills allt är klart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 12:08

Jag läser på flera ställen att jag skall kunna synka mina devices trådlöst mot iTunes om de är på samma trådlösa nätverk. Men jag hittar inte någon information om exakt hur man gör. Någon som vet?

Ursprungligen av kia2:

Jag läser på flera ställen att jag skall kunna synka mina devices trådlöst mot iTunes om de är på samma trådlösa nätverk. Men jag hittar inte någon information om exakt hur man gör. Någon som vet?

Står på en massa ställen i forumet. Annars får du en simpel googling av mig:

itunes wifi sync - Google Search

Ursprungligen av kia2:

Jag läser på flera ställen att jag skall kunna synka mina devices trådlöst mot iTunes om de är på samma trådlösa nätverk. Men jag hittar inte någon information om exakt hur man gör. Någon som vet?

Det finns nu även en egen tråd: http://www.99.se/itunes/290443-problem-med-automatisk-wifi-synk.html

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-21 09:58

Bara jag som har fått mycket bättre batteritid med iOS5 (iPhone 4 32GB)?
Normalt har jag ca 20 % kvar vid midnatt; numera klarar den sej med laddning varannan natt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-21 10:22

Jag tycker att min iPhone 3GS 16 GB fått bättre batteritid. Men min sambo tycker att hennes iPhone 4 32 GB fått sämre batteritid.

Efter de senaste uppdateringarna (inte bara iOS 5) har jag fått usel batteritid efter ett tag. Men en hård omstart (hålla nere power och home tills telefonen startar om och Apple-loggan kommer upp) har löst det för mig varje gång. Så var det även med iOS 5 för mig.

Noterade att skärmljusstyrkan var uppställd till typ 90% efter installation av ios5, jag brukar ha den betydligt lägre.
När jag ställt ner den som jag brukar ha den - möe bättre...

Bevaka tråden