Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Outlook/Exchange med iCloud

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, då har man installerat iCloud i min Mac, iPhone och iCloud control panel i jobbdatorn (windows 7 / Outlook 2010).

Jag hade förhoppningen att det skulle kunna ge mig en seamless integrering av framför allt kontakter och kalender, men även anteckningar och to-dos vore bra att få med.

Tyvärr funkar det inte något vidare. Kontakter funkar så här:

* på min MAC: Jag har ställt in att jag ska använda iCloud och allt är som det ska

* i iPhonen: förvalt konto iCloud. Ändå visas alla kontakter i "från min pc" och det är blandat med dubletter och icke dubletter. Helfel!

* På windowsburken: Det finns 2 mappar, Kontakter vilken är Outlooks egen och defaltmapp samt contacts vilken hör till iCloud. Lägger man till en ny kontakt hamnar den default i kontakter och syns aldrig i iCloud.

Vad det gäller kalendern är det motsvarande funktionalitet, dubbla mappar i Outlook och ingen synkronisering när man får mötesbokningar osv.

Frågan är om det inte finns något sätt att göra iCloud till default och sedan gömma de andra i outlook. Jag har sökt men det verkar vara omöjligt att få till det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-19 18:47

Jo det funkar. Förvalt konto betyder bara att när du lägger in en ny kontakt, så hamnar den under förvalt konto. Det betyder inte att du inte ser de andra.
Slå av synkningen av iCloud i iPhonen. Kryssa ur att synka kontakterna i iTunes, och synka iPhonen. Då försvinner alla dina kontakter i iPhonen. Slå sedan på iCloudsynkningen i iPhonen. Efter några minuter har du alla kontakter från iCloud, och bara en uppsättning.

Tack för det!

Då är det bara det andra stora hindret kvar, hur man får Outlook att förstå att det är iClouds kalender och kontakter som skall användas och inte de som är inbyggda och default i outlook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-22 19:19
Ursprungligen av carpelux:

Tack för det!

Då är det bara det andra stora hindret kvar, hur man får Outlook att förstå att det är iClouds kalender och kontakter som skall användas och inte de som är inbyggda och default i outlook.

Har du fått någon ordning på detta? Funderar själv på att byta företagets exchangesynk i min iPhone/iPad/MBA mot iCloud om det enkelt går att lösa.

Tyvärr. Jag har googlat runt och det verkar som om det inte går få Outlook att välja iCloud-kontot som default. Det gör det hela värdelöst för mig som får en massa bokningar i kalendern som mötesinbjudningar från kollegor, så det blir nog tyvärr tvunget att skrota iCloud och återgå till google.

1
Bevaka tråden