Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem gör Appen åt mig?

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-31 21:29

Jag vet inte riktigt var denna tråden är påväg och jag vet inte riktigt om min fråga är relevant, men med tanke på allt annat som diskuteras här så kan jag väll chansa.

Ni som programmerar IOS program, hur svårt är det för en helt novis person som inte kan ett skit om någon form av programmering överhuvudtaget, att få ihop någon App?

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-04-01 07:13

Är du helt rudis på programmering borde du ändå efter en månads heltidspluggande kunna sätta ihop en enklare app. Vad appen ska åtstadkomma är i detta fall helt avgörande för hur mycket samt vad du måste läsa in dig på.

Ursprungligen av Kajan:

Ni som programmerar IOS program, hur svårt är det för en helt novis person som inte kan ett skit om någon form av programmering överhuvudtaget, att få ihop någon App?

Man kan göra mycket i HTML/CSS om man vill göra en prototyp app. Om den skall göra något seriöst så måste man programmera någonstans, men man behöver inte lära sig iOS om man inte vill.

Spana in: Building iPhone Apps with HTML, CSS, and JavaScript - O'Reilly Media

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 07:47
Ursprungligen av bjelkeman:

Man kan göra mycket i HTML/CSS om man vill göra en prototyp app. Om den skall göra något seriöst så måste man programmera någonstans, men man behöver inte lära sig iOS om man inte vill.

Spana in: Building iPhone Apps with HTML, CSS, and JavaScript - O'Reilly Media

Varför börja i fel ände? Om man nu inte har kunskaper inom html/css/js innan? Bättre att lära sig rätt språk från början enligt mig....

Ursprungligen av Kajan:

Ni som programmerar IOS program, hur svårt är det för en helt novis person som inte kan ett skit om någon form av programmering överhuvudtaget, att få ihop någon App?

Ungefär lika svårt som det är för någon som inte kan något om musik, att komponera ett klassiskt stykce.

Programmering tar tid att lära sig, precis som allt annat. Men man måste börja nånstans.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-04-01 10:24

Har ni tänkt på/reflekterat över att TS inte har återkommit i tråden... Vad kan det bero på?

Bevaka tråden