Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Twitter notifieringar från raderat konto

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Spånga
  • 2011-11-14 21:51

Dottern fick låna min iPad 1 (med iOS 5.0.1) medan jag var bortrest 1 vecka och lade till sitt eget konto till Twitter-appen.
Nu när jag fått tillbaks iPaden så ville hon plocka bort sitt konto, att ta bort själva kontot gick bra, men alla notifieringar till hennes konto fortsätter att visas. Klickar man på en sådan notifiering kan man förståss inte se hela meddelandet i twitter-appen, hennes konto är ju inte kvar. Mitt eget konto fungerar som det skall.

Har provat att avinstallera och installera Twitter, radera mitt eget konto så att inga konton kvarstår, och ändå fortsätter notifieringar för hennes konto komma in. Även direktmeddelanden, och det är ju inte så kul...

Kan man avinstallera och rensa App data på något sätt? Avinstallerar jag en app och installerar den igen så är ju mina kontouppgifter kvar.

Skrev i iOS forumet då som jag förstått det Twitter är en mer integrerad del i iOS5.

Ja, har du kollat under iPadens inställningar(för Twitter)? Alltså inte inställningarna i Twitterappen.

Nja, förvisso kan man skicka tweets från iOS, men Twitterappen är just en app, inte en del av iOS. Flyttade tråden till en mer passande forumdel.

/Mod

  • Medlem
  • Spånga
  • 2011-11-15 06:13

Jag har naturligtvis under inställningar för Twitter appen tagit bort kontot, sedan under under Notiser ändrat inställningarna för Twitter. Men under Notiser finns inga specifika inställningar för konton, bara notifieringar generellt. Där har jag slagit av/på för att se om det blir skillnad, men det blir det inte. Finns det någon annat ställe att ändra något?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-15 10:14
Ursprungligen av loftux:

Jag har naturligtvis under inställningar för Twitter appen tagit bort kontot, sedan under under Notiser ändrat inställningarna för Twitter. Men under Notiser finns inga specifika inställningar för konton, bara notifieringar generellt. Där har jag slagit av/på för att se om det blir skillnad, men det blir det inte. Finns det någon annat ställe att ändra något?

Inställningar -> Twitter -> @kontonamn -> Radera konto

  • Medlem
  • Spånga
  • 2011-11-15 10:59
Ursprungligen av joakimo:

Inställningar -> Twitter -> @kontonamn -> Radera konto

Det är det jag gjort, alla konton, både hennes och mitt konto (tack för svaret iallafall). Sedan lagt tillbaks mitt konto. Men notifieringar från hennes raderade konto fortsätter komma. Har sagt till henne byta lösenord, då borde de sluta komma.
Och även anmält det via support.twitter.com, får se om jag får något svar.

Anledningen till mitt inlägg är att jag hoppades att det fanns något motsvarande det man kan göra i Android för installerade appar, gå in på respektive app och rensa cache och data. Uppenbarligen gör inte Twitter appen det på rätt sätt själv.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-15 11:13

Har hon kollat på sitt twitterkonto att appen i din iPad inte är tillåten att komma åt hennes info? Har för mig att man via twitter (deras websida mm) första gången måste godkänna att appen får ta del av information mm. Kan ju vara så att i hennes konto finns den kopplingen fortfarande kvar och det är den som skickar notifieringarna och iOSenheten bara visar upp den information som den får så att säga.

Har samma problem med Facebook. Min syster lånade iPaden och loggade in i FB-appen och nu får jag notifieringar om allt som händer på hennes konto. Tröttsamt. Har raderat kontot men meddelandena fortsätter komma...

1
Bevaka tråden