Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XCode prestanda på MBP vs iMac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-11-25 13:32

Jag sitter och utvecklar för iOs i XCode på en MBP från 2011 och upplever det som väldigt segt bl.a. när man debuggar. Det tar tid innan variabler visas, det tar tid att stega sig fram i programmet.

Har någon kört Xcode på MBP och iMac och kan säga om det är någon väsentlig skillnad i prestanda?

Jag kör i princip aldrig med simulator utan mot riktiga device.

Största skillnaden är väl säkert hårddisken.

En SSD borde lösa det.

  • Medlem
  • 2011-11-26 11:07
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Största skillnaden är väl säkert hårddisken.

En SSD borde lösa det.

Jag undrar det...

Varför ska XCode läsa/skriva på hårddisken när man stegar sig genom en funktion i en klass? Filen är inläst, hela programmet (binärkoden) borde vara inläst. Om man tittar på Aktivitetskontroll under tiden man stegar sig fram genom koden och vill titta på ett objekts properties/attribut så är det i princip ingen hårddiskaktivitet. Så varför tar det 5-10 sekunder ibland för att "öppna upp" ett objekt och titta på dess medlemmar?

Är det USB-kopplingen till iPhone/iPad som är begränsningen eller processorprestanda? Eller minnesmängd?

Jag kör både på min MacBook och min senaste I7 27" och jag har ringa problem med hastighet på bärbara, dock har jag SSD och 8 Mb ram i MacBook. Dock tar det lite längre på båda med USB koppling istället för simulator.

1
Bevaka tråden