Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips för RAL - Pantone PMS konvertering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett problem som jag ofta stött på är konvertering mellan PMS och RAL färger när jag jobbat med maskiner, skyltar och liknande. När man söker på Internet hamnar man i ett evigt ekorrhjul med forum som länkar till varandra och till en Nederländsk webbsida som inte finns längre.

Jag hittade ett Mac-only program (yeah!!) men de hade ingen demo så jag köpte licens, €12 och fick mitt svar direkt.

De har även en single query service för ett par Euro men att kunna kolla direkt utan att vänta är bättre.

ColorLinker: PANTONE - RAL - HKS color conversion

Jag har inget med företaget/produkten att göra, tyckte bara det kunde vara något för de som också hamnar i den här situationen, samt lite gratis reklam för för något som är exklusivt Mac och mycket användbart är inte fel.

Jag har letat en stund på nätet nu, har 4 ral-färger som jag måste översätta till pms. Systemet verkar heta ral 2 och färgerna är angivna med tre parametrar, men det kanske är samma som när det heter bara ral? Det verkar som att enda sättet är att köpa programmet eller?

Ursprungligen av konichiwa:

Jag har letat en stund på nätet nu, har 4 ral-färger som jag måste översätta till pms. Systemet verkar heta ral 2 och färgerna är angivna med tre parametrar, men det kanske är samma som när det heter bara ral? Det verkar som att enda sättet är att köpa programmet eller?

Japp! Jag letade och letade men hittade inget annat sätt. Väl värt pengarna IMO för det kommer att komma fler gånger (för min del iaf).

Det är nog en engångsgrej det här, men det känns ju verkligen inte prisvärt att betala 2 euro per färg för engångstjänsten, om det dessutom tar tid också.

1
Bevaka tråden